aaf kijkt terug op een bijzonder eerste jaar. 2024 stond in het teken van integreren, groeien en impact maken. Dat zie je terug in de cijfers én in de organisatiecultuur: collega’s waarderen hun werk bij aaff met een 8,1. De totale omzet steeg met 9,6% ten opzichte van de totaal gezamenlijke bedrijfsopbrengsten in 2023 en kwam uit op € 209,8 miljoen. Dit werd mede gerealiseerd door groei binnen de samenstel & advies en enkele gerichte overnames. De EBITDA-marge bedroeg 9,4% en de brutomarge bleef stabiel. Het nettoresultaat kwam uit op € 10,2 miljoen.
Sterke start als één organisatie
Sinds de officiële fusiedatum op 12 juni 2024 bouwt aaff aan een wendbare, datagedreven en toekomstgerichte organisatie. Mét een unieke eigendomsstructuur: 100% van de aandelen is in handen van de medewerkers. Fou-Khan Tsang, voorzitter raad van bestuur: “Met co-eigenaarschap laten we zien dat betekenis altijd boven winst gaat. Bewust leiderschap, gelijkwaardigheid en impact maken, vormen het fundament van aaff. Voor onze klanten, voor onze collega’s en voor de samenleving.”
Van duurzaam doen naar toekomst maken
aaff zet vol in op duurzaamheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid. Zo rondden we de B Corp-hercertificering af met een mooie 118 punten. Ook werd verder geïnvesteerd in CSRD-rapportage, verduurzaming van het wagenpark en huisvesting, en het versterken van duurzaamheidsadvies voor ondernemers. Naast autonome groei deden we drie gerichte overnames: Green Accountants, Innovencio en JMC Accountants en Belastingadviseurs. Ook werd geïnvesteerd in digitalisering, AI-pilots en de uitbreiding van de hub in Sarajevo.
Vooruitkijken: bouwen aan 2025
Arnoud Bosch, lid raad van bestuur: “Dit jaar bouwen we verder aan één aaff. We versterken onze samenwerking over diensten heen, investeren in innovatie en zetten alles op alles voor positieve klantervaringen. Ook bouwen we aan een aantrekkelijke organisatie voor onze huidige en toekomstige collega’s en bewust en impactvol leiderschap. Zo leggen we samen het fundament voor de toekomst. Ons doel? In 2026 volledig CSRD-compliant zijn; een jaar vóór de deadline. Omdat vooruitgang begint met durven versnellen.”