Deloitte kiest voor 1 miljoen zonnekilometers bij Nederlands automerk Lightyear

Het nieuwe Nederlandse technologiebedrijf Lightyear en Deloitte Nederland zijn een ecosysteem aan het vormgeven om de toekomst van mobiliteit duurzamer te maken. De samenwerking is gericht op het vormgeven van de ‘future of mobility’ samen met een ecosysteem van betrokken bedrijven, zoals LeasePlan Nederland. De leaseconstructie met LeasePlan Nederland is hier een logisch onderdeel van.

Deloitte en Lightyear werken al enige tijd samen. Met de reservering van een miljoen duurzame zonnekilometers onderstreept Deloitte haar vertrouwen in Lightyear en investeert ze zowel in de toekomst van mobiliteit als van energie. Naast het commitment voor de zonnekilometers stelt Deloitte via haar Impact Foundation projecturen aan Lightyear beschikbaar.

Lightyear, ontstaan uit jarenlange Nederlandse wereldkampioenschappen met zonneauto’s, heeft met de Lightyear One de meest energie-efficiënte elektrische auto ontwikkeld. De Lightyear One hoeft minder vaak op te laden, heeft een grote range en lost het bijladen van niet-duurzame energie op. De auto is uitgerust met volledige geïntegreerde zonnecellen waarmee het zelf energie opwekt om op te rijden.

Martijn van Rensch van Deloitte: “Het belang van duurzaamheid en nieuwe vormen van mobiliteit is evident. Wij geloven in de missie van Lightyear, en dragen hier graag actief aan bij. Met het ontdekken van nieuwe mobiliteitsvormen zoals autodelen en door inhoudelijk binnen een ecosysteem samen te werken op toekomstgerichte vraagstukken.

Lex Hoefsloot, Lightyear: “Het is onze missie om een lichtjaar aan kilometers te rijden op duurzame energie. Deloitte laat met de keuze voor Lightyear zien dat ze de daad voegen bij het woord. We hopen dat ook andere organisaties het voorbeeld van Deloitte en LeasePlan volgen. Want Nederlandse innovaties hebben een ecosysteem van bedrijven nodig om tot succesvolle toepasbare oplossingen te komen voor iedereen.”

Erik Henstra, Managing Director LeasePlan Nederland: “Deloitte is een belangrijke klant en met de samenwerking met Lightyear en Deloitte laten we zien dat LeasePlan toekomstige oplossingen voor duurzame mobiliteit mogelijk maakt. Elektrische auto’s die zichzelf voorzien van energie gaan veel impact hebben.

Foto: Martijn van Rensch (Deloitte), Oscar Snijders (Deloitte), Tom Selten (Lightyear) en Erik Henstra (LeasePlan).

Share Button