Columns / interviews

De Duurzame Podcast met Thatcher Peskens: ‘Hoe duurzaam is...

In deze aflevering van ‘De Duurzame Podcast’ interviewen Nick van Moerkerk en Thijs Lindhout (De ...

Dewi van de Waeter: ‘We willen de Tony Chocolonely...

Ontmoet Dewi van de Waeter, oprichter van de duurzame verzorginslijn The Lekker Company (ooit lekkeri...

Sandra Pellegrom: ‘Uit de tunnels naar de SDG’s voor...

Voor een duurzame eerlijke wereld moeten we niet naar afzonderlijke doelen kijken, maar naar maatscha...

New interdisciplinary journal to explore how ESG metrics are...

The business community is being called to account more than ever before. Success is no longer judged ...

Serena Daalmans (Radboud Universiteit): ‘Greenwashing: als bedrijven duurzaam ogen,...

Veel mensen willen graag bewuster leven door te letten op welke producten ze kopen. Bedrijven spelen ...

Thijs Huijsmans (Heijmans): ‘Bestaande bouw zit vol grondstoffen die...

De snel stijgende bouwkosten en tekorten aan materialen remmen de woningbouw in Nederland af. Er zijn...

Impact Radio met Jerôme de la Chambre (McDonald’s): ‘Verduurzamen...

Glenn van der Burg ging tijdens Impact Radio in gesprek met Jerôme de la Chambre, manager Sustainabi...

‘Maatschappelijke waarde moet op de eerste plaats’

Financiële cijfers gebaseerd op zo hoog mogelijke winstmarges. Dat is waar organisaties gewoonlijk o...

Willem Schramade: ‘Ahold Delhaize is een logisch doelwit voor...

Vorig jaar boekte Milieudefensie een klinkende juridische overwinning op Shell: de rechter bepaalde d...

Hielke van den Brink: ‘De Scheidingswijzer Papier en Karton...

Wist je dat 90% van het nieuw op de Nederlandse markt gebrachte papier en karton wordt ingezameld en ...

Jan Willem Wensink: ‘Eerste circulaire stappen voor mkb’ers –...

De circulaire economie is een belofte die nog een beetje blijft hangen in afwachtend gedrag: consumen...

Dirk Mulder (ING): ‘Verpakkingsvrij boodschappen doen alleen succesvol met...

Online supermarkt Pieter Pot ziet de animo voor zijn herbruikbare verpakkingen groeien. En nu begint ...