Friso Bouman (VNO-NCW): ‘De economische argumenten voor een circulaire...
Ursala von der Leyen heeft voor eind 2026 de Circulair Economy Act aangekondigd. De Europese Commissi...
Michel Scholte (Impact Institute): ‘Omnibus? De impact trein is...
In het kader van de Green Deal heeft de Europese Unie de afgelopen jaren de rapportageverplichting (C...
Danny Janssen (Forvis Mazars): ‘Samenleving en milieu mogen niet...
De Europese Commissie (EC) heeft haar ‘Omnibus-vereenvoudigingspakket‘ gepubliceerd. Ze s...
Ellen McCready (PwC): ‘Navigeren door het nieuwe EU Omnibus...
Nu het landschap van duurzaamheidsrapportage in beweging is, staan Europese bedrijven aan de vooravon...
Frits van Bruggen (RAI Vereniging) over EU Actieplan auto-industrie:...
RAI Vereniging reageert ‘voorzichtig positief’ op het vandaag in Brussel gelanceerde Actieplan vo...
Gerard Rijk (Profundo): ‘De aansprakelijkheid van vervuilers kan nu...
De kosten van de schade die bedrijven aanrichten aan milieu en maatschappij worden vaak afgewenteld o...
Bart Boom (Equans): ‘Veel bedrijven weten niet wat ze...
Veel bedrijven denken dat ze grip hebben op hun energiehuishouding, maar de realiteit is anders. 90% ...
Wieger Droogh (Equans): ‘De energietransitie stokt? De echte leiders...
Elektrificeren is niet alleen noodzakelijk voor de planeet, maar ook om kosten te beheersen De energi...
Bas van de Griendt: ‘CSRD na EU Omnibus: Raamwerk...
De wereld van duurzaamheid en ESG in Europa is in rep en roer. Donderdag 26 februari maakte de Europe...
‘Omnibus: een vloek of een (administratieve) zegen?’
Afgelopen week presenteerde de Europese commissie de zogenaamde Omnibus[1], een pakket voorstellen to...
Amanda Rasch (DKV): ‘De prijs paradox in transport: groene...
Transporteurs zijn onmisbaar voor de logistiek en het dagelijks leven van onze samenleving. Zij staan...
Jan Willem Velthuijsen (PwC): ‘Grondstoffenschaarste maakt circulaire economie noodzakelijk’
Net als CEO’s wereldwijd zien ook Nederlandse CEO’s geopolitieke conflicten als een zeer grote be...

