Broer en zus maken giftcards persoonlijk én duurzaam

Bron
Giffy

Als jongste telg uit een ondernemende familie vond Sophia (24) het tijd voor verandering toen ze met haar oudere broer Olivier (43), jaren actief in hoofdzakelijk plastic giftcards, over de zaken sprak. Sophia vroeg zich vooral één ding af: waarom nog steeds plastic kaarten gebruiken en niet een digitaal alternatief?  Na een aantal brainstormsessies ontstond het idee van Giffy; elkaar real time digitaal giftcards geven via whatsapp of email, verpakt in een persoonlijk filmpje of foto. Vanaf heden is www.ilovegiffy.com live en kunnen mensen elkaar 24/7 persoonlijke digitale giftcards sturen van alle bekende merken zoals Zalando, Spotify en Bol.com.

Giffy heeft mede tot doel het stoppen van het gebruik van single-use plastic en doneert per verzonden giftcard de productiewaarde van een plastic giftcard aan de Plastic Soup Foundation.

Wat is een Giffy

Een Giffy is een persoonlijke digitale giftcard die men altijd en overal ter wereld real time via e-mail of Whatsapp aan elkaar kan geven.
Alle grote giftcardmerken die populair zijn bij de doelgroep zijn vertegenwoordigd. Zoals SpotifySony PlaystationAdidas, ZalandoBol.com en de Nationale Bioscoopbon etc.

Als uniek ‘pakpapier’ kan degene die het verstuurt een persoonlijke video maken of kiezen uit de vele animaties om bijvoorbeeld de jarige Job te feliciteren. De ontvanger kan de giftcard direct verzilveren online of met een barcode op je mobiel. Maar ook de persoonlijke video kan direct op zijn of haar social media kanalen gedeeld worden. Een persoonlijk cadeau geven kan nu dus altijd real time en overal ter wereld met je mobiel.

En de productiewaarde van een fysieke giftcard wordt, bij iedere verstuurde Giffy, gedoneerd aan de Plastic Soup Foundation, die de bron van plastic vervuiling aanpakt.

Giffy is dus meer dan een slimme, duurzame en leuke manier om persoonlijke digitale giftcards te sturen. Het draait ook om elkaar waarderen en geven om de mensen die belangrijk voor je zijn. Sophia en Olivier hebben gekozen voor een laagdrempelig geef- en verzilverproces. Dus, geen profiel aanmaken of registreren, geen ingewikkelde procedures bij het verzilveren van de giftcard, maar gewoon simpel, oprecht en vooral heel leuk.

De (nabije) toekomst

Giffy beschikt over internationale titels zoals Spotify, Nintendo, Zalando etc. De internationale roadmap brengt Giffy vanaf juni dit jaar in EngelandDuitsland en de Verenigde Staten. Het Giffy platform is ook beschikbaar gemaakt voor zakelijke klanten die een ‘eigen’ Giffy omgeving willen.

Share Button