Toonaangevend designmerk Brabantia werkt samen met internationale non-profit organisatie WeForest aan herbebossing en plant een boom voor elke verkochte Brabantia droogmolen. 

Brabantia’s wil met haar nieuwe ‘Love Nature’ campagne het natuurlijk – dus aan de lijn – drogen van wasgoed bevorderen. In samenwerking met consumenten en WeForest wil Brabantia het milieu beschermen en herstellen. Het doel is het planten van 500.000 bomen.

Marie-Noelle Keijzer, CEO van WeForest: “We brengen graag goede producten onder de aandacht en zetten consumenten aan om minder en beter te kopen. Als we allemaal een boom planten voor alles wat we doen en voor alles wat we consumeren, dan zijn we in staat om ons doel ‘Make Earth Cooler’ razendsnel te bereiken.”

Tijn van Elderen, CEO van Brabantia, reageert: “Elke keer dat je je was aan de lijn droogt, ben je lief voor de natuur. Het is beter voor je kleding, bespaart geld en stroom en het is nog beter voor het milieu ook! Het is gewoon een van die kleine dingen die je thuis kunt doen om het verschil te maken. En als je goede dingen doet, voel je je ook goed.”

“WeForest koopt bomen en plant deze in tropische gebieden. Zo helpt WeForest de opwarming van de aarde tegengaan en creëert tegelijkertijd banen in arme landen. Wij willen deze goede zaak ondersteunen, door te proberen 500.000 bomen te planten, één voor elke verkochte Brabantia droogmolen.

Alle Brabantia-producten zijn ontworpen om je een handje te helpen bij je dagelijkse taken. Brabantia’s droogmolens bieden bijvoorbeeld stuk voor stuk een natuurlijke en stijlvolle oplossing om je was te drogen. Van de SmartLift droogmolen, met 60 meter droogruimte, tot de slimme WallFix droger aan de wand die altijd klaar is voor gebruik.