Impactvol ondernemen in de praktijk. Zelf verantwoordelijkheid nemen en samenwerken: zo doe je dat!

Auteur(s): Paul van Ruiten (red.), Hanneke Oude Elberink-Schieving, Ton Bastein, Elise Vonk, Annick schmeddes, Anouk Brack en Jan Selen
Publicatie: september 2021
Prijs: €29,90
Taal: Nederlands

Bestel nu online rechtstreeks bij de uitgever.

Waarom zou je werk moeten maken van impact? Hoe pas je meervoudige waardecreatie toe op jouw rol binnen jouw bedrijf? Hoe doen collega’s van andere disciplines dit? Hoe kun je door een betere samenwerking en afstemming met collega’s zorgen voor meervoudige waardecreatie? Wat levert het nu eigenlijk allemaal op voor jouw bedrijf? Hoe zet je meervoudige waardecreatie in om de toekomst van jouw bedrijf veilig te stellen? In dit boek vind je de antwoorden op deze vragen.

De bouwtekening voor meervoudige waardecreatie en positieve impact voor dit boek is het waardecreatiemodel van het IIRC. Van dit model is een praktische vertaling gemaakt, waarmee ondernemers en ondernemende mensen zoals jij direct kunnen starten met het creëren van meer positieve impact. We geven je inzicht in de zes vormen van kapitaal waarmee je als bedrijf impact kunt maken. De voorbeelden en illustraties in dit boek maken het model toepasbaar.

Dit boek biedt praktische handvatten en stappenplannen voor verschillende afdelingen en disciplines binnen een bedrijf: directie en management, Human Resources, Finance & Control, productie, interne communicatie en marketing. Ook bevat het verhalen over persoonlijk leiderschap, toekomstgericht ondernemerschap en maatschappelijk commitment. Na het lezen van dit boek weet je dat sturen op duurzame ontwikkeling en daarmee positieve impact realiseren niet alleen iets is voor grote leiders, duurzame helden of CEO’s. Jij kunt dit ook!

Ingrid Thijssen (voorzitter VNO-NCW) zegt in het voorwoord: ‘Het is niet alleen een handig boek voor professionals, maar in mijn ogen juist ook voor studenten, vanwege een mooie mix van theorie en praktijk ’

En iets later:

‘Ik kom vrijwel geen ondernemers tegen die niet met duurzaam­heid bezig zijn of geen plannen hebben op dat vlak. Maar of je er nu al druk mee bezig bent of nog aan de slag moet, volgens mij biedt dit boek voor iedereen wel een nieuw inzicht. Haal er dus uit wat bij jou past.’