Amsterdamse impact-bedrijf Holie gaat als eerste Nederlandse supermarkt merk klimaatpositief ondernemen

Bron
Holie

Het Amsterdamse impact-bedrijf Holie is het eerste Nederlandse supermarkt merk dat klimaatpositief gaat ondernemen. Dit betekent dat iedereen die een Holie product koopt een positieve impact maakt op de planeet.

Hoe werk dit? Enerzijds brengt Holie zijn volledige CO2 uitstoot in kaart samen met onafhankelijk adviesbureau GiantLeaps. Met deze informatie zullen zij hun eigen uitstoot zoveel mogelijk minimaliseren. Anderzijds gebruikt Holie 50% van zijn winst voor het planten van bomen met gecertificeerde NGO partners zoals Trees for All en Justdiggit. Zo neemt het bedrijf in de toekomst meer CO2 op dan dat zij uitstoten.

Komend jaar plant Holie al 22.500 bomen in projecten in Nederland, Oeganda en Tanzania. Hiermee gaan zij ca. 7.5 miljoen Kg CO2 opnemen uit de atmosfeer en een gebied vergroenen ter grootte van de binnenstad van Amsterdam. Bomen vormen een essentiële schakel in de strijd tegen klimaatverandering, omdat zij bijdragen aan CO2 reductie, meer biodiversiteit en het vasthouden van water.

Het vegan voedingsmerk verkoopt op dit moment Granola en Hummus in alle grote supermarkten in Nederland, België en vanaf volgende maand ook in Duitsland. Alles wordt lokaal in Nederland geproduceerd en bevat 0% toegevoegde suiker. Zo helpt Holie steeds meer mensen om op dagelijkse basis iets goeds te doen. Voor zichzelf én de planeet.

Nieuwsgierig naar meer? Lees het deze week gepubliceerde ‘Purpose Intention Report 2020‘ waarin zij vertellen waarom zij bestaan en hoe zij samen met jou onze planeet een handje helpen.

Share Button