De politiek is nodig om Nederland duurzaam en toekomstbestendig te maken. Daarom lanceert The Green Times vandaag de nieuwe campagne ‘Het Geluid van Vooruit: actieplan voor Den Haag’. Samen met denktank De Groene Afslag en een groeiende groep denkers en economen, zoals Hans Stegeman, Michel Scholte, Babette Porcelijn, Derk Loorbach, Joyeeta Gupta, Paul Schenderling en Diederik Samsom heeft The Green Times concrete actiepunten ontwikkeld om vooruitgang mogelijk te maken.
Een actieplan voor de politiek
The Green Times lanceerde drie maanden geleden de campagne ‘Het Geluid van Vooruit’ en daar werd zichtbaar dat de wil tot verandering er duidelijk is. De campagne bereikte miljoenen mensen die door willen bouwen aan een betere wereld. Om verandering mogelijk te maken is de politiek nodig. Daarom is een concreet actieplan opgesteld waar Den Haag direct mee aan de slag kan. Het actieplan omvat 10 punten die de transitie naar een eerlijke economie versnellen.
“Iedereen wil een goed leven, voor onszelf én voor toekomstige generaties. Maar ons huidige economische systeem staat dit in de weg. Twee derde van de bedrijfswinsten gaat nog steeds ten koste van mens en planeet,” zegt initiatiefnemer en oprichter van The Green Times, Emma Kloppert. “Het goede nieuws is dat de verandering al is begonnen. En miljoenen Nederlanders laten zien: we willen vooruit naar een eerlijke economie.”
Het geluid van vooruit
The Green Times laat zien waar Nederland voor staat door een podium te geven aan denkers en doeners die bijdragen aan een toekomstbestendig Nederland. Hoe meer mensen zich uitspreken, hoe duidelijker het geluid van vooruit. Ook is het mogelijk om het actieplan van The Green Times te steunen. Het actieplan is hier te vinden: www.thegreentimes.eu/vooruit.
Bron: The Green Times


