Water met een goed verhaal bezig aan opmars in horeca

Al zeker 200 cafés, restaurants en lunchrooms in Nederland serveren hun gasten water uit de kraan. Ze worden daarbij geholpen door de fraaie waterkoelers van MADE BLUE. Elke liter water levert zo bovendien 1000 keer zoveel schoon drinkwater op in landen met een permanent watertekort.

Water MADE BLUE betekent water met een goed verhaal. Het initiatief blijkt een schot in de roos. “We hebben inmiddels al bijna 2,8 miljoen liter schoon water gerealiseerd met al onze ambassadeurs. Dat betekent een gezond en werkzaam bestaan voor zeker 300.000 mensen”, aldus Frank van der Tang, medeoprichter van MADE BLUE.

Waterkoelers in bruikleen

Nederlands kraanwater doet allang niet meer onder voor bronwater. Om die reden biedt MADE BLUE horecaondernemers waterkoelers in bruikleen aan en voorziet hen van mooie (eventueel gepersonaliseerde) flessen om op die manier het serveren van gekoeld en bruisend kraanwater te promoten. Inmiddels zijn er in Nederland al meer dan 200 locaties ‘ambassadeur’ van MADE BLUE en daar komen er steeds meer bij. “Het feit dat het water een dubbel doel dient draagt daar enorm aan bij, zegt Van der Tang. “Er hoeft nu namelijk geen water meer door het hele land getransporteerd te worden, de glasbak blijft leeg en je steunt er ook een goed doel mee.”

’t Zusje

Zeer recent sloot franchiseketen ’t Zusje zich aan bij MADE BLUE. Vanaf deze zomer serveren maar liefst 19 restaurants van deze populaire tapas-formule heerlijk gekoeld en gefilterd water aan hun gasten. ’t Zusje is daarmee straks goed voor de realisatie van 120.000.000 liter schoon drinkwater per jaar. Daarmee kunnen zeker 325 gezinnen in ontwikkelingslanden worden voorzien van toegang tot veilig drinkwater voor minimaal tien jaar. “Je ziet dat gasten getriggerd worden door de boodschap die op de fles staat: Dit is 700 liter water. Ze zijn iedere keer weer blij verrast dat ze door de aankoop van MADE BLUE water zo eenvoudig een bijdrage kunnen leveren aan een betere wereld”, aldus operationeel manager Thijs van Helvoort.

Olievlekwerking

MADE BLUE investeert doelgericht in duurzame waterprojecten, die minstens tien jaar standhouden. “Onze projecten zijn zo ingericht dat de watervoorzieningen ook daarna operationeel blijven. Vooraf wordt namelijk al nagedacht over het onderhoud ervan”, zegt Van der Tang. “Zo zijn er vaak lokale comités actief die ook een kleine bijdrage vragen voor het water om het onderhoud te betalen. Niet zelden starten die comités op eigen kracht ook in een dorp verderop een watervoorziening. Zo ontstaat een olievlekwerking waarmee we nog veel meer impact kunnen genereren en daar zijn we ontzettend trots op. Onze missie is immers schoon drinkwater voor iedereen.”

Share Button