Voyage koopt circulair merk VIGGA en lanceert nieuwe kleding-abonnement service: Circos.co

Bron
Circos.co

De Amsterdamse venture studio Voyage heeft het Deense circulaire merk VIGGA overgenomen en introduceert een nieuwe circulaire kleding-abonnementsservice genaamd Circos.co. Circos.co is een online winkel waar klanten maandelijks kleding voor kinderen of zwangerschap selecteren, betalen, ervan genieten en retourneren zodra ze zijn ontgroeid. De kleding wordt vervolgens professioneel gereinigd en voorbereid voor de volgende familie, en biedt zo een duurzame modieuze oplossing voor de snelgroeiende kinderen. Circos.co zal in de zomer van 2019 worden gelanceerd met kinder- en zwangerschapskleding. De focus ligt op Europa, hoewel de dienst wereldwijd beschikbaar is.

“De markt voor abonnementsdiensten voor kleding is sterk en groeit snel”, zegt Erick Bouwer, eigenaar van Voyage en CEO van Circos. “Met Circos.co kunnen we onze klanten een duurzame, praktische en betaalbare oplossing bieden om hun kinderen – of groeiende buiken – op een leuke manier te kleden. Het is een broodnodige, baanbrekende verandering van het systeem, wat ons in staat stelt producten volledig te gebruiken en de ecologische voetafdruk in een markt met extreem hoge consumptie te verkleinen.”

Circos.co zal meerdere kledingmerken beschikbaar hebben en biedt haar abonnees de mogelijkheid om hun voorkeursstijlen, kleuren en maten te selecteren. De naam Circos is een fusie van ‘Circulair’ en ‘Convenience’ en wil samen met consumenten en zakelijke partners op weg gaan naar een circulaire economie. Voorafgaand aan de publieke lancering in de zomer van 2019, zal Circos.co vanaf eind mei al beginnen met het verkopen van cadeaubonnen.

De overname van VIGGA door Voyage omvat alle activa: het merk, producten, klanten, platform en sociale netwerken. De service die wordt geleverd via VIGGA.us wordt beëindigd. Producten van VIGGA zijn voortaan beschikbaar op Circos.co; VIGGA is een van de merken die worden aangeboden.

Share Button