De onlangs gelanceerde handzepen van duurzame zeepmaker Seepje zijn op dit moment niet aan te slepen. Sinds de uitbraak van het coronavirus is de verkoop vertienvoudigd. Hiermee zijn de twee 100% natuurlijke handzepen de best lopende producten in het assortiment van Seepje. Retailers geven het bedrijf carte blanche om zo veel mogelijk handzeep aan te leveren.

Achteraf gezien is de timing bizar, afgelopen november lanceerden we onze eerste handzeep en in december brak het coronavirus uit”, vertelt Jasper Gabriëlse, mede- oprichter van Seepje. “Wereldwijd is de vraag naar zeep groter dan het aanbod, dit levert ook voor Seepje de nodige uitdagingen op, leveranciers in onze supply-chain draaien overuren. Seepje probeert de handzepen zo goed mogelijk te verdelen.

Belang handen wassen

Via sociale media benadrukt Seepje het belang van handen wassen om het virus terug te dringen. Het advies van gezondheidsinstanties wereldwijd is twintig seconden handen wassen met water en gewone zeep. Gabriëlse: ”We proberen jong en oud op een leuke manier aan te zetten tot het wassen van handen en het huis goed schoon te houden. Zoals we eigenlijk altijd doen, maar nu is het belang extra groot om te voorkomen dat mensen ziek worden. En met die boodschap bereiken we een groot publiek, vorig jaar was het totale bereik van het bedrijf meer dan 13 miljoen en maandelijks worden honderdduizenden Nederlanders bereikt.”

Vorig jaar verkocht Seepje 650.000 duurzame zeepproducten, waaronder afwasmiddel, allesreiniger en vloeibaar wasmiddel. De 100% natuurlijke handzepen zijn onder andere verkrijgbaar bij Etos en Albert Heijn.