Sustainable Brand Index en Adformatie brengen Sustainable Brand’s New World

Sustainable Brand Index en Adformatie brengen Sustainable Brand’s New World. De videoserie, gepresenteerd door Harm Edens, brengt merkeigenaren met elkaar in gesprek over de duurzame transities waar ze middenin zitten. Eerlijke, openhartige en inspirerende verhalen over verantwoordelijkheden, dilemma’s en toekomstbestendigheid van merken. Dat is de oogst van drie afleveringen van Sustainable Brand’s New World, een videoserie die tot stand kwam in een samenwerking tussen Sustainable Brand Index en Adformatie. De gesprekken vonden plaats in Circl in Amsterdam.  

Duurzaamheidswerk aanmoedigen

Aan de basis van Sustainable Brand’s New World, ligt de vakprijs ‘SBI Initiatief van het Jaar’, die in 2014 werd geïntroduceerd in Zweden door SB Insight, het bedrijf achter Europa’s grootste merkenonderzoek gericht op duurzaamheid; Sustainable Brand Index. Jaarlijks wordt de prijs toegekend tijdens de uitreiking van de Sustainable Brand awards in Stockholm, waar het onderzoek achter de Sustainable Brand Index haar roots kent. Vorig jaar is de prijs ook geïntroduceerd in Noorwegen en Nederland.

De prijs is bedoeld om duurzaamheidswerk en communicatie aan te moedigen die het verschil zichtbaar maakt in Nederland voor mens, maatschappij of het milieu.

De jury van 2021 van de SBI Initiatief van het Jaar-vakprijs bestaat uit professionals die zich binnen de branche dagelijks met duurzaamheid, branding en/of communicatie bezighouden:

  • Leontine Gast – CEO The Terrace
  • Maurits Groen – Co-founder WakaWaka & Kipster
  • Roderick Mirande – Redacteur Adformatie
  • Sander Veenendaal – Founder Heldergroen
  • Ewa Skotnicki – Head of Brand Fairphone
  • Annemarije Tillema – Country Director SBI NL

Educatief karakter

De jury zag tijdens de jurymeetings begin 2021 veel interessante en inspirerende content voorbijgekomen. De behoefte ontstond om die verhalen te delen om zodoende brand owners in Nederland geïnspireerd te laten raken en versneld in actie te laten komen om relevant te communiceren in de nieuwe wereld (Post-Corona). Zo ontstond Sustainable Brand’s New World.

Finalisten

Sustainable Brand’s New World nodigt steeds twee merkeigenaren uit verschillende industrieën en/of sectoren aan tafel, te beginnen met de finalisten van de SBI Initiatief van het Jaar- vakprijs. In de eerste serie gaan Ine Stultjens (Auping) en Ellyne Bierman (Reflower) onder leiding van Harm Edens met elkaar in gesprek, Sander Veenendaal van Heldergroen schuift aan vanuit zijn expertise in branding en duurzame communicatie:

In de uitzendingen die volgen komen aan bod:

  • 1 juni 2021: Bibianne Roetert (Unox), Nicole Freid (HAK) en Leontine Gast (The Terrace)
  • 8 juni 2021: Alberic Pater (IKEA), Bert van Son (MUD Jeans) en Annemarije Tillema (Sustainable Brand Index)
  • 15 juni 2021: Ruud Zanders (Kipster), Joost Jetten (Logitech) en Roderick Mirande (Adformatie).

De serie is online te volgen op Adformatie.nl

Share Button