Sosialforce is trots om te melden dat het bedrijf een officieel gecertificeerde B Corporation is.

Sosialforce startte in 2015 vanuit de overtuiging om met onze kennis, passie en talent op het gebied van IT bij te dragen aan een betere wereld. Sindsdien hebben we verschillende goede doelen mogen steunen, een (IT) bijdrage kunnen leveren aan social impact projecten en zijn we ondertussen ook gestart met ons eigen social impact project.

Om onze maatschappelijke impact inzichtelijk te krijgen zijn we in 2019 aan de slag gegaan met een B Corp certificering. Het B Corp certificaat wordt afgegeven aan bedrijven die kunnen bewijzen dat ze hun business gebruiken om een meer inclusieve en duurzame economie op te bouwen.

Tijdens de uitgebreide B Corp certificering hebben kunnen bewijzen dat we voldoen aan de hoogste geverifieerde normen voor sociale en milieuprestaties, transparantie en verantwoording. Hierdoor kunnen we onszelf sinds afgelopen maart een ‘Certified B Corp’ noemen. Met deze certificering onderstrepen wij onze inzet voor onder andere een mooiere samenleving, schonere aarde en duurzame welvaart.

Wereldwijd zijn er ruim 3.300 Certified B Corporations in meer dan 70 landen en 150 industrieën. Denk aan Tony’s Chocolonely, Dopper, Ben & Jerry’s, WeTransfer, Mud Jeans international BV, innocent drinks, Moyee Coffee, Auping, WakaWaka, Fairphone en Triodos Bank — stuk voor stuk duurzame bedrijven die aantonen dat winst maken en een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij goed samengaan.

Wat betekent dit voor ons?

Met de B Corp certificering onderstrepen wij onze inzet voor onder andere een mooiere samenleving, schonere aarde en duurzame welvaart.

Vanuit de impactgebieden streven wij naar een voortdurende verbetering op het gebied van:

  • De besturing van Sosialforce.
    Als onderdeel van de B Corp certificatie hebben wij bij oprichting van de Sosialforce B.V. al rekening gehouden met het verankeren van de maatschappelijke missie in onze statuten.
  • Ons team.
    Vanaf dag 1 is ons gehele team betrokken bij onze sociale missie en de wijze waarop wij IT inzetten om gezamenlijk een betere wereld te realiseren.
    Samen bepalen we het plan vooruit, waarbij alle teamleden inzicht en een stem hebben. Transparantie is hierbij het keyword.
  • De maatschappij.
    “Genchi Genbutsu” e.g. Go and See for yourself.
    Wij gaan de maatschappij in om te halen en bepalen op welke wijze wij met ons talent de grootste maatschappelijke bijdrage kunnen leveren. Hiervoor voeren we nauwe gesprekken met ervaringsdeskundigen en professionals binnen het sociale domein om te kijken hoe we mensen die om-en-nabij de armoedegrens leven het beste (digitaal) kunnen helpen.
  • Het milieu.
    Daar waar van toepassing binnen ons vakgebied houden we zoveel mogelijk rekening met het milieu. Denk hierbij aan waar je kantoor houdt, waar energie afgenomen wordt, hoe je omgaat met het scheiden van afval.
  • Onze klanten.
    Wij brengen focus aan in onze klanten en projecten, waarbij we de Sustainable Development Goals van de VN inzetten als meetlat.
  • Onze geleverde producten en diensten – mobiele en web applicaties – leveren zodoende een (in)directe bijdrage aan één of meerdere van de gestelde ontwikkelingsdoelen, waarbij we impact leveren op het gebied van People, Planet en Prosperity.