Sportbedrijf PUMA introduceert een nieuw ontwerp voor haar schoenendozen. Dit is onderdeel van PUMA’s Sustainability Strategy om met het productassortiment een positieve impact op het milieu te hebben. Met het nieuwe design wordt 2.800.000 kg karton per jaar bespaard. 

De nieuwe schoenendozen, zijn slechts één onderdeel van PUMA’s toewijding om retail-producten duurzamer te maken. Vanaf 2023 gebruikt het bedrijf ook geen plastic tassen meer en stappen zij over op andere alternatieven voor retail-producten, zoals duurzamere kledinghangers en shoe trees.

“Als we ervan uitgaan dat er ongeveer 12 bomen nodig zijn om ​​1.000 kg karton te maken, redden we jaarlijks 33.600 bomen. Dat is meer dan het aantal bomen in het Central Park van New York”, zegt Stefan Seidel, Head of Corporate Sustainability bij PUMA. “Dit soort initiatieven, die deel uitmaken van onze 10FOR25-Sustainability Strategy, helpen ons om op een grote schaal positieve impact te maken.”  

De nieuwe schoenendozen zijn net zo stevig als hun voorgangers en zijn gemaakt van meer dan 95% gerecycled karton. Eerder dit jaar kondigde PUMA een samenwerking aan met non-profit milieuorganisatie Canopy en beloofde dat het alle kartonnen en papieren verpakkingen zou maken van gerecyclede of gecertificeerde bronnen, om ervoor te zorgen dat deze niet afkomstig zijn uit ’s werelds meest integrale bossen.

PUMA’s 10FOR25-doelen bestrijken een breed scala aan duurzaamheidsthema’s, waaronder klimaatactie, mensenrechten, circulaire economie en kunststoffen en de oceaan. De doelstellingen zijn afgestemd op de duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties en verzekeren dat PUMA werkt aan het verduurzamen van haar kernactiviteiten.