Duurzaamheidsadviesbureau Sustainalize presenteert een nieuwe serie podcasts: ‘Sustainability Spelled Out!’ Een serie van 6 podcasts, waarin Sustainalize met u in de praktische aspecten duikt van verschillende duurzaamheidsonderwerpen en ervaringen, ideeën, dilemma’s en valkuilen deelt met interessante en inspirerende gasten. U krijgt hiermee inzicht in het ‘wat’, ‘hoe’ en ‘waarom’ van duurzaam ondernemen!

In deze zesde en laatste aflevering een gesprek met Marlot Kiveron, Sustainability Manager van het Nederlandse brillenmerk Ace & Tate. Marlot gaat in op de uitvoering van een diepgaande impact assessment van Ace & Tate’s activiteiten en supply chain, en hoe het bedrijf de resultaten heeft ingezet om positieve verandering te stimuleren (engelstalig).

Over Marlot Kiveron

Marlot Kiveron is de Sustainability Manager bij Ace & Tate. Binnen deze rol is ze toegewijd aan het creëren van zakelijke kansen en tegelijkertijd vooruitgang op het gebied van duurzaamheid.
Verantwoordelijkheid eigenlijk, in plaats van duurzaamheid, wat wil zeggen: het nemen van verantwoordelijkheid voor onze milieu- en sociale impact en het handelen hiernaar. Voor Marlot zijn de belangrijkste aandachtspunten dan ook:

  1. Transparantie over impact;
  2. Focus op impact: de kern van wat we doen. Uiteindelijk wilt het bedrijf een ‘circulair raamwerk’ creëren, en;
  3. Verbetering van de impact (gemeten in CO2).