EcoVision-doelstellingen

EcoVision IV stelt zich ten doel in 2012 de totale omzet voor 30% te laten bestaan uit Groene Producten die een belangrijke verbetering laten zien op het punt van milieu-eigenschappen, zoals energieverbruik. In 2006 maakten Groene Producten 15% van de omzet van de groep uit. Tevens zullen we het energierendement van onze activiteiten met 25% verbeteren en onze investeringen in Groene Innovaties in de komende vijf jaar verdubbelen tot 1 miljard euro.

Ons aandeel leveren

Aan deze inspanningen dient ieder van ons bij te dragen. EcoVision heeft niet alleen betrekking op onze producten. Waar het om gaat is gedragsverandering – thuis, op het werk, in de vrije tijd. Het draait allemaal om het idee van ‘minder is meer’, zoals het gebruik van minder energie, minder water, minder papier, etc. Door eenvoudige veranderingen in ons persoonlijk leven kunnen we allemaal onze bijdrage leveren: consequent het licht uitdoen, overgaan op veel energiezuinigere verlichting, de kamertemperatuur verlagen, de standby-functie van elektronische apparatuur uitschakelen, en optimaal gebruik maken van e-mail, telefonisch en video-vergaderen om minder te hoeven reizen.

Het Philips-management nodigt u uit om www.asimpleswitch.com te bezoeken, de website voor onze campagne om het publiek voor te lichten en ertoe aan te zetten zuiniger met energie om te gaan. U vindt er meer over wat u zelf kunt doen, en u kunt de persoonlijke belofte doen energiezuiniger te gaan leven.

De daad bij het woord voegen

De afgelopen drie decennia hebben we er voortdurend aan gewerkt onze producten en activiteiten energiezuiniger te maken. Het is nu tijd om deze ontwikkeling te versnellen, om onze volgende EcoVision-doelstellingen te bereiken of te overtreffen. Om echt de daad bij het woord te voegen door meer Groene Producten te leveren en onze faciliteiten, zoals gebouwen en logistiek, nóg energiezuiniger te maken. Overeenkomstig onze totale inzet op duurzaamheid is er al veel bereikt, en dit heeft ons een sterke positie verschaft om onze ambities te verwezenlijken. Onze collega’s bij Medical Systems richten zich in nog sterkere mate op het ontwikkelen van meer Groene Producten. Het MRI-systeem Achieva 1.5 T R2 is daar een voorbeeld van. Het is een slimmer product met lagere gebruikskosten. Het totale gewicht van het systeem werd met 13% verlaagd en zijn nieuwe ‘energy stand-by’ modus kan over de gehele levensduur van het product een energiebesparing van circa 30% opleveren.

Voorop lopen

Lighting blijft toonaangevend in zijn bedrijfstak. Dit jaar hebben zij hun bewustÃ??wordingsprogramma betreffende energiezuinige verlichting uitgebreid naar de horeca, voortbouwend op het werk dat in 2005 van start ging met straatverlichting en zich vervolgens richtte op kantoren en woningen, met onze oproep om gloeilampen af te schaffen.

Om te voldoen aan de behoeften van zowel de consument als onze planeet, worden door de leden van de Sustainability Board bij CE en DAP beleidsplannen ontwikkeld voor verhoging van het aantal Groene Producten dat zij in de komende jaren zullen leveren. Onze productgroepen beseffen inmiddels ten volle de zakelijke kansen die geboden worden door duurzaamheid, en introduceren Groen in hun productaanbod. CE heeft al energiebesparingen gerealiseerd in zijn LCD-TV’s, wat ons reeds een aantal jaren ‘groene’ onderscheidingen heeft opgeleverd. En de nieuwe Sonicare Flexcare biedt met zijn 70% lager energieverbruik ten opzichte van zijn voorganger en de concurrentie ‘best in-class’, zéér laag standby-energieverbruik.

Het Philips-management is bovendien van mening dat wij met onze leidende positie verantwoordelijk zijn voor het geven van voorlichting aan onze belanghebbenden. Onze campagne ‘asimpleswitch.com’ is daar een voorbeeld van. EcoVision zal tevens tot in onze toevoerketen reiken, waar we onze overtuiging zullen onderstrepen door onze leveranciers te vragen onze inzet voor duurzaamheid met ons te delen. Via onze benadering van duurzaamheid bij de leverancier zullen we tevens onze leveranciers stimuleren, motiveren en – te zijner tijd – toezicht op hen uitoefenen om ervoor te zorgen dat zij hun eigen energiezuinigheidsprogramma’s ontwikkelen.