Tijdens de Nudge Summit, hoogtepunt van de Nudge Global Leadership Challenge 2016, kondigde Nudge oprichter Jan van Betten een naams- en koerswijziging voor de Challenge aan, met nog meer focus op impact op duurzaamheid. “Bij deze zevende editie zien we steeds meer de tastbare impact die we realiseren met de Challenge en de projecten en ideeën die er uit voortkomen. We hebben besloten nog meer focus te leggen op de impact op het leven en welzijn van mensen wereldwijd die we met de Challenge teweegbrengen.” De winnaars van de 2016 Challenge zijn Anne Boer (Interface), Jesse Lopez (Heineken USA) en Precious Mundia (wild card deelneemster).

nudge

De 90 deelnemers, afkomstig van 35 wereldwijde organisaties zoals Ben & Jerry’s, Heineken, Danone, YoungCapital, Ferrero, B Lab, ABN AMRO en Interface, werden uitgedaagd om een concreet plan te presenteren, waarmee wereldwijd impact wordt gegenereerd in duurzaamheid. De deelnemer die zijn of haar project kan realiseren en de grootste impact op het leven en welzijn van mensen kan genereren, zal de eerste Nudge Global Impact Award winnen. Die award zal worden uitgereikt tijdens de Nudge Global Impact Challenge in oktober 2017.

Focus op impact

Tijdens de Nudge Summit in het Vredespaleis in Den Haag afgelopen vrijdag, kondigde Jan van Betten, oprichter Nudge, aan:

“Vanaf nu heet de Challenge de Nudge Global Impact Challenge. Dit jaar organiseerden we de zevende editie van de Challenge. We zien steeds meer de impact die we met de Challenge genereren, en de impact die de winnende projecten en ideeën voortbrengen. We hebben besloten dat dit het moment is om nog meer de focus te leggen op die impact. De naamswijziging is hierin een logische stap vooruit. De lancering van de Nudge Global Impact Award is een grote stimulans voor de deelnemers van dit jaar om hun plannen te realiseren en om de impact die zij voor ogen hebben, daadwerkelijk te realiseren. Met alle projecten die Nudge initieert en waar we bij betrokken zijn, willen we het leven van 1 miljard mensen positief beïnvloeden, samen met onze partners, supporters en uiteraard de deelnemers van de Challenge, de leiders van de toekomst. De Nudge Global Impact Challenge ondersteunt hen om het verschil te maken voor een betere wereld.”

Oproep tot actie

Nudge gelooft dat jonge leiders de sleutel zijn tot een duurzame toekomst. Nudge roept daarom bedrijven en organisaties op om partner te worden in de Nudge Global Impact Challenge en zo de deelname van hun jonge professionals aan de Challenge mogelijk te maken. De Support Partners blijven bijdragen aan het bijeenbrengen van de beste jonge professionals vanuit de gehele wereld, om hen de kennis, vaardigheden en het vertrouwen te geven om positieve en innovatieve plannen te realiseren.