Door de wereldwijde coronacrisis is alles anders. Behalve de kijk van schoonmaakorganisaties op maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Meer dan driekwart van de professionals uit de branche (78 procent) zegt dat de coronacrisis niets heeft veranderd aan hun kijk op MVO. En 13 procent is het juist nóg belangrijker gaan vinden om maatschappelijk verantwoord te ondernemen. Dat blijkt uit het jaarlijkse MVO-onderzoek van Service Management.

Waar staat de schoonmaakbranche op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen? Op welke manieren nemen schoonmaakbedrijven hun verantwoordelijkheid voor het milieu en de mensen? En heeft de coronacrisis hier iets aan veranderd? Die vragen stonden centraal in het exclusieve MVO-onderzoek van Service Management.

Over het onderzoek

Service Management voert het MVO-onderzoek elk jaar uit onder haar lezers om erachter te komen hoe zij denken over maatschappelijk verantwoord ondernemen. In de maanden september en oktober 2020 vulden in totaal 207 professionals uit de schoonmaakbranche de online vragenlijst in. Van de deelnemers is 45 procent werkzaam bij een schoonmaakbedrijf, 23 procent bij een leverancier, 18 procent bij een opdrachtgever en 14 procent bij een adviesbureau.