House of Marley introduceert duurzame Exodus-hoofdtelefoon uit 2019-collectie

House of Marley, bekend van de duurzame en sociaal-verantwoorde audioproducten, introduceert de Exodus. Deze draadloze, over-ear-hoofdtelefoon levert uitstekend geluid en is gemaakt van FSC®-gecertificeerd hout, recyclebaar aluminium en natuurlijk leder. Later dit jaar worden meer producten uit de 2019-collectie geïntroduceerd, waaronder de volledig draadloze ‘Liberate Air’-oordopjes en de bluetoothversie van de ‘Stir it up’ platenspeler. Daarnaast wordt de Exodus in een Active Noise Cancelling variant geïntroduceerd.

House of Marley is opgericht in samenwerking met de Marley-familie als eerbetoon aan Bob Marley. Het merk is gebaseerd op de principes en filosofie van zijn naamgever. De kernwaarden van Marley vind je in alle producten terug: superieure kwaliteit en duurzaamheid. Door materialen van hoge kwaliteit te combineren met innovatief en eco-bewust design, creëert de milieuvriendelijke audiofabrikant state-of-the-art producten die beter zijn voor de aarde en voor de muziek.

Meer en langer luisterplezier

De over-ear-hoofdtelefoon Exodus heeft een indrukwekkende batterijduur van dertig uur. Daarmee heeft hij de langste batterijduur van alle House of Marley-hoofdtelefoons en biedt hij langer luisterplezier per oplaadbeurt. Is de batterij leeg? Dan laad je hem binnen twee uur weer volledig op en geniet je dankzij de 50 mm hi-definition drivers meteen weer van een perfect gebalanceerde, akoestische prestatie.

Eenvoudig in gebruik

Dankzij de bluetooth LE-technologie is de hoofdtelefoon makkelijk te verbinden, is het bereik groter en vraagt hij minder energie van verbonden apparaten. De luxe oorkussens van memory foam bieden comfort van het hoogste niveau. Daarnaast neem je de Exodus overal mee naartoe dankzij het opvouwbare travel design, de bedieningsknoppen op de oorschelp en de ingebouwde microfoon voor handsfree bellen.

“We wilden een over-ear-hoofdtelefoon ontwerpen die langere tijd gebruikt kan worden zonder ongemak of akoestische vermoeidheid te veroorzaken,” vertelt Josh Poulsen, Director of Product Development bij House of Marley. “Daarnaast moest de hoofdtelefoon vervaardigd zijn van premium, duurzaam materiaal en retro designelementen bevatten. In het geval van de Exodus reikt onze focus op duurzaamheid verder dan de gebruikte materialen. Het vakmanschap waarmee het product is gemaakt, verlengt de levensduur en dus de duurzaamheid van de hoofdtelefoon. De nadruk op comfort laat de gebruiker bovendien langer van zijn of haar muziek genieten.”

Project Marley

In samenwerking met de organisatie ‘One Tree planted’, plant House of Marley bij elk verkocht item een boom in een gebied waar herbebossing noodzakelijk is.
Sinds 2017 heeft House of Marley geholpen 168.000 bomen te planten. Het merk wil op die manier aandacht vragen voor de consumptie en afvalproductie van de plastic-gedreven consumentenelektronicamarkt. Herbebossing leidt tot CO2-compensatie, een schonere lucht, waterzuivering en een grotere biodiversiteit in de bossen wereldwijd en heeft zo een positieve impact op sociaal en economisch vlak en uiteraard op het milieu.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Exodus is vanaf vandaag onder andere verkrijgbaar via Coolblue, Bol, Baxmusic, FNAC en Mediamarkt. De adviesprijs van de hoofdtelefoon bedraagt 189,90 euro. De Exodus wordt geleverd met een premium opbergetui gemaakt van REWIND™-geüpcyclede stof.

 

Share Button

Geef een reactie