C&A kondigt vandaag de publicatie van zijn eerste Global Sustainability Report aan. Het verslag geeft details over de vooruitgang die C&A in 2015 heeft geboekt op de in datzelfde jaar voor 2020 gestelde doelen. De doelstellingen voor 2020 markeerden een ambitieus nieuw duurzaamheidscommitment en vormen een strategisch kader voor C&A.

Zoals Jeffrey Hogue, C&A’s Global Chief Sustainability Officer het zegt, “In 2015 lag de focus op sterk bestuur en het uitbouwen van verantwoordelijkheid om onze nieuwe strategie, gericht op duurzaamheid, te ondersteunen. Het integreren van duurzaamheid in onze bedrijfsvoering is cruciaal geweest om onze ambitie om mode te creeren met een positieve impact, kracht bij te zetten.”

Het verslag is een sleutelcomponent binnen een alomvattend kader van verantwoord ondernemen, met doelstellingen en KPI’s die focussen op duurzame producten, toelevering en levens, waarbij transparantie, circulaire economie en geslacht dienen als strategische “lenzen”.

Zoals beschreven in het verslag, boekte C&A aanzienlijke vooruitgang op het gebied van duurzaamheid in 2015. Een paar hoogtepunten:

  • Door de Textile Exchange wederom uitgeroepen tot de grootste biokatoen gebruiker ter wereld, daarnaast een verhoging van het volume van gebruikt meer duurzaam katoen tot 40%.
  • Verkreeg 90% van ons verzonden volume van onze meest gewaardeerde leveranciers.
  • Introduceerde een nieuwe gedragscode en een nieuw audit proces, ondersteund door de bekendmaking van rang-1 en geselecteerde rang-2 fabrieken in Azie en Europa.
  • Engageerde zich om in 2016 100%, gecertificeerd dons volgens de Responsible Down Standard (RDS), te gebruiken.
  • Voerde eerste complete metingen uit van C&A’s wereldwijde voetafdrukken voor koolstof en water, riep een nieuw Management team voor Duurzame Chemicalien in het leven, werkte daarvoor een strategie uit en hield onafhankelijke management audits voor chemicalien in 52 belangrijke katoenfabrieken.
  • Speelde een leidende rol in het tot stand komen van Action Collaboration and Transformation (ACT), een wereldwijd initiatief dat belanghebbenden verenigt om de kwestie van leefbare lonen in de textiel- en kledingindustrie aan te kaarten.
  • Ondertekende het UN Global Compact, ’s werelds grootste initiatief om de duurzaamheid van ondernemingen te stimuleren, door te pleiten voor universele principes inzake mensenrechten, arbeidsomstandigheden, milieu en bestrijding van corruptie, door transparant verantwoording af te leggen.
  • Betrok meer dan 23.000 van onze werknemers bij onze eerste campagne genaamd, “Inspiring Women”, gericht op betrokkenheid van werknemers bij duurzaamheid.

Naar het Global Sustainability Report