Duurzaamheidsplatform Nudge krijgt nieuwe directeur

Duurzaamheidsplatform Nudge, met 75.000 leden en 200 aangesloten bedrijven een van de grootste in Nederland, bestaat tien jaar. Dit is voor oprichter Jan van Betten het moment om het stokje over te dragen aan Njord Pattiasina. Njord Pattiasina volgt Jan van Betten per 5 augustus op als nieuwe directeur van Nudge.

Met jarenlange ervaring bij verschillende social enterprises ziet Njord veel kansen om Nudge door te laten groeien, met meer aandacht voor het sociale aspect van duurzaamheid. Jan van Betten blijft wel verbonden aan Nudge en gaat zich richten op de verdere uitbouw van de Nudge Global Impact Challenge.

Het sociale aspect van duurzaamheid

Njord Pattiasina (1981) heeft ruime ervaring in de impactsector. Hij combineert een bedrijfskundige blik met sterke focus op social impact. Zijn werk bracht hem regelmatig naar ontwikkelingslanden, waar de impact direct tastbaar is. Njord werkte tien jaar als adviseur in de zorg, voornamelijk vanuit Berenschot. Ook was hij commercieel directeur van een impact start-up die hij uitbreidde naar 80 landen. Het afgelopen jaar ondersteunde hij start-ups in de duurzaamheidssector.

Njord ziet veel mogelijkheden bij Nudge. “De sociale aspecten van duurzaamheid zijn vaak nog onderbelicht. Nudge is een prachtig platform dat juist daar veel verschil maakt. Mijn focus zal nog meer liggen op het in actie brengen van mensen en het creëren van lokale communities. Om samen de samenleving duurzamer te maken.”

Nudge Global Impact Challenge

Tien jaar geleden richtte Jan van Betten Nudge op. Zijn missie: gedragsveranderingen realiseren bij individuen en organisaties op het gebied van klimaat, energie, milieu en sociale duurzaamheid. Met ruim 200 partners en bijna 75.000 nudgers is hij aardig op weg, maar Jan ziet ook ruimte voor nieuwe kansen. “Na tien jaar is het tijd voor een frisse wind. Njord brengt de juiste kennis en ervaring mee om Nudge verder te laten groeien.”

Naast Nudge B.V. richtte Jan tien jaar geleden ook de Nudge Academy op, die jaarlijks de Nudge Global Impact Challenge organiseert. Een programma voor young professionals uit de hele wereld. Gedurende acht maanden worden zij uitgedaagd om zich te ontwikkelen als leider van de toekomst. Samen met Ilse Lettinga zet hij de Nudge Global Impact Challenge voort. Daarnaast zal Jan samen met Tom van de Beek leiding blijven geven aan hun gezamenlijk initiatief ‘The Pollinators‘.

Over Nudge

Nudge is een bedrijf met een missie: blijvende gedragsveranderingen realiseren bij individuen en organisaties op het gebied van klimaat, energie, milieu en sociale duurzaamheid. Door hen te betrekken bij projecten en campagnes worden ze op prikkelende wijze gestimuleerd tot ander gedrag. Nudge gelooft dat elke duurzame verandering telt en dat veel kleine duwtjes uiteindelijk tot grote sprongen voorwaarts leiden.

Share Button