De jury heeft zich gebogen over de boeken, met een Longlist van 52 titels als resultaat. 52 boeken die allemaal kans maken Managementboek van het Jaar 2025 te worden. Vier van de boeken op deze Longlist gaan over duurzaamheid:

  • Duurzame verleiding (Marjolijn Meynen, Ed Stibbe)
  • Green IT (Jan Hoogstra, Eric Consten)
  • Handboek duurzaam ondernemen (Wannes Van Giel, Henk Vandenbroucke, Els De Geyter, Lettemieke Mulder)
  • Provotyping – Duurzame toekomstbeelden ontwikkelen en waarmaken (Stefaan Vandist)

Op dinsdag 11 maart wordt de shortlist bekend gemaakt en op donderdag 17 april de winnaar.

De jury

De juryleden zijn dit jaar:

  • Jasmijn Mioch – juryvoorzitter
  • Annemarie Smits
  • Hans de Witte- van Mierle
  • Cor Molenaar
  • Miranda van Ark

De 4 duurzaamheidsboeken op de longlist

Duurzame verleiding

Een zeer actueel onderwerp. Gericht op de marketing van duurzaamheid, waarbij verleiden beter werkt dan dwingen of dreigen. Het boek is helder en praktisch, rijk geïllustreerd met voorbeelden en heeft een verleidelijke lay-out.


Naar het boek

Green IT

Een aanrader voor iedereen die invloed heeft (op IT) in organisaties. Veel laaghangend fruit om op korte en lange termijn impact te realiseren. Degelijk, zeer informatief en actueel met een heldere opbouw. De interviews ondersteunen de inhoud.


Naar het boek

Handboek duurzaam ondernemen

Veel verschillende invalshoeken belicht. Mooi uitgevoerd boek over een actueel thema.


Naar het boek

Provotyping – Duurzame toekomstbeelden ontwikkelen en waarmaken

Duurzame toekomstbeelden ontwikkelen en waarmaken – Schitterend boek met mooie illustraties. Origineel qua insteek met veel inspirerende voorbeelden en vanuit een praktische benadering.


Naar het boek

Bekijk hier de volledige longlist