Clipper Interall investeert in duidelijkheid over duurzaamheid. Daarvoor gaat de importeur en leverancier van relatiegeschenken en promotionele producten samenwerken met GSES, het Global Sustainable Enterprise System. GSES biedt een universele en  wereldwijde  duurzaamheidsstandaard, op basis van honderden duurzaamheidslabels en – normen voor fabrikanten, leveranciers en (eind)gebruikers.

Clipper Interall streeft ernaar om promotionele producten te leveren met een minimale negatieve impact op het milieu. Die producten worden geproduceerd volgens strenge ethische normen, en voldoen aan de hoogste Europese veiligheidsstandaarden,” vertelt Ruben van ‘t Loo,  Director bij Clipper Interall. “Dankzij de samenwerking met GSES kunnen we onze collectie onafhankelijk laten beoordelen op duurzaamheid, aan de hand van deze voor ons belangrijke pijlers.”

GSES is trots op de nieuwe samenwerking, licht CEO en oprichtster Kelly Ruigrok toe: “Het is de eerste grote importeur en leverancier van promotionele producten die kiest voor onze duurzaamheidsstandaard. We verwelkomden de afgelopen tijd al grote retailers zoals Wibra en Xenos,  dus dit is een geweldige toevoeging in de zakelijke markt voor relatiegeschenken. Net als veel retailers merkt Clipper Interall dat klanten steeds meer waarde hechten aan duurzaam geproduceerde promotionele producten, dus ik ben trots dat we daarin kunnen ondersteunen.”

Dankzij de samenwerking tussen Clipper Interall en GSES kunnen (zakelijke) klanten bij de producten in één oogopslag zien hoe duurzaam het relatiegeschenk is. Clipper Interall is de eerste grote importeur en leverancier van promotionele producten die deze informatie op basis van de
universele GSES duurzaamheidsstandaard beschikbaar maakt.

GSES is onafhankelijk platform dat niet alleen meer dan 500 bestaande keurmerken vertaalt naar een universele duurzaamheidsstandaard maar ook organisaties en producten zonder keurmerk de mogelijkheid biedt om hun duurzame prestaties te meten. Om de integriteit van data te waarborgen (‘anti greenwashing’) werkt GSES samen met een netwerk van officieel erkende Certificerende Instelling die de door een organisatie aangeleverde ‘bewijslast’ voor duurzame claims controleren en beoordelen middels audits.

Over Clipper Interall

Clipper Interall maakt de wereld sinds 1945 een beetje leuker, spannender en verrassender door promotionele producten te importeren en distribueren. Dankzij snelle doorlooptijden, persoonlijk contact en veel aandacht voor duurzaamheid is Clipper Interall voor veel bedrijven de perfecte partner voor promotionele producten. Het bedrijf heeft het hoofdkantoor in Helmond, een eigen distributiecentrum (26.000m2 ), meer dan 100 eigen drukmachines en verkoopvestigingen door heelEuropa.

Over GSES

Global Sustainable Enterprise System (GSES) is beschikbaar in meer dan 110 landen, combineert meer dan 560 duurzaamheidslabels en heeft meer dan 70.000 actieve klanten. Het duurzaamheidsplatform werkt onder andere voor Xenos, Wibra, ABN AMRO, Google, Univé en het
Ministerie van Buitenlandse Zaken. De samenwerking met UCS, ControlUnion, KIWA en TMS garandeert de validatie van bijvoorbeeld CSR-doelen, circulariteit, CO2-reductie en biodiversiteit.