Afgelopen week,  tijdens de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel, introduceerde ALDI Nederland het nieuwe huismerk My Vay voor plantaardige vlees- en zuivelvervangers. De hele folder van de discounter is deze week zelfs vrij van vlees-, vis- en zuivelaanbiedingen.

My Vay is het nieuwe huismerk van ALDI voor vlees- en zuivelvervangers met plantaardige eiwitten. Dit bestaat onder meer uit haver-, amandel- en sojadrinks en alternatieven voor yoghurt op basis van soja of kokos. Het My Vay assortiment zal de komende tijd geleidelijk worden uitgebreid met steeds meer vlees- , zuivel- en kaasvervangers.

Vertrouwde kwaliteit in een nieuw jasje

Gideon van Bussel, Managing Director Procurement bij ALDI in Nederland: ‘Ook bij ALDI zien we dat klanten op zoek zijn naar plantaardige alternatieven voor vlees en zuivel. Met de lancering van My Vay maken we deze producten heel duidelijk herkenbaar. Dat past bij ALDI, want wij willen boodschappen doen zo makkelijk en goedkoop mogelijk maken. Naast aanpassingen in ons assortiment inspireren we onze klanten met vegetarische en plantaardige recepten, met bijvoorbeeld peulvruchten of noten. Zo laten we zien hoe makkelijk én lekker het is om een dag geen vlees of zuivel te eten. En bij ALDI is dat nog voordelig ook.’

Huismerk Product van het Jaar

Met de smaak van de My Vay producten zit het in elk geval goed: het plantaardige alternatief voor yoghurt op basis van kokosnoot werd onlangs door consumenten uitgeroepen tot Gekozen Huismerk Product van het Jaar 2024.