Industrieel gemaakte persoonlijke verzorgingsproducten zoals zeep en shampoo kunnen huidproblemen veroorzaken en worden vaak op dieren getest. De plastic verpakkingen waar de producten in zitten zijn bovendien slecht voor het milieu. Gelukkig worden we ons hier steeds bewuster van. De populariteit van duurzame producten, zonder schadelijke ingrediënten en plastic verpakkingen, neemt daarom toe. Veel mensen vinden duurzame producten echter nog te prijzig. Elicious brengt hier verandering in. Het nieuwe merk, dat onlangs  is gelanceerd, maakt duurzame producten die wél betaalbaar zijn.

De collectie van Elicious bestaat onder meer uit handgemaakte zeep, plasticvrije shampoos, konjac sponzen, mondverzorging, huidverzorging en accessoires. Voor alle producten worden zoveel als mogelijk is natuurlijke ingrediënten gebruikt. Dit is beter voor jezelf en beter voor het milieu. Producten die bescherming nodig hebben worden allemaal 100% plasticvrij verpakt en waar het niet nodig is gewoon zonder verpakking.

“Onze producten zijn gemaakt van gezonde ingrediënten die altijd duidelijk zijn geëtiketteerd”, zo laat een woordvoerder van Elicious weten. “Ze zijn vrij van parabenen, sulfaten, giftige chemicaliën en onnodige toevoegingen. Puur en simpel, zoals het hoort.”

Webshop

Momenteel kun je op de webshop voornamelijk producten vinden voor persoonlijke verzorging, inclusief bijbehorende accessoires. Binnenkort volgen ook producten voor thuisgebruik om ‘zero waste’ na te streven.  Bezoek de webshop van het merk via www.elicious.eu.

Zuidoost-Azië

Eddy Goseling, de oprichter van Elicious, heeft een lange ervaring in Zuidoost-Azië, waar veel ingrediënten en complete producten door allerlei aanbieders in Europa ingekocht worden. “We zijn niet de eerste in de markt met deze producten, maar wel de eerste die het betaalbaarder maken. Dit doen wij door alles zelf te doen en zo onnodige kosten weg te strepen, zonder aan kwaliteit in te boeten.” Door de prijzen laag te houden, worden de producten toegankelijker voor een breder publiek, zo laat hij weten. “Samen werken we aan een mooiere versie van Moeder Aarde dan we nu zien.”

Over Elicious

Elicious staat voor duurzame, milieuvriendelijke producten die betaalbaar zijn. Onze producten zijn gemaakt van gezonde ingrediënten die altijd duidelijk zijn geëtiketteerd. Ze zijn vrij van parabenen, sulfaten, giftige chemicaliën en onnodige toevoegingen. Puur en simpel… dat is Elicious. Wij, vader en dochter, vinden onze leefomgeving meer dan belangrijk. En die leefomgeving strekt zich uit van Europa tot Zuidoost-Azië. Het doet een beetje pijn om alleen maar te lezen over het vele afval waarmee Azië wordt geassocieerd (vaak op plekken die massaal door toeristen bezocht worden overigens), want dat is maar één aspect van dat mooie werelddeel dat uiteindelijk ook door velen van ons geliefd is. Ja, er is een afvalprobleem, maar dat heeft ook daar inmiddels de aandacht en er zijn heel veel initiatieven voor hergebruik van materialen. Daar worden gebruiksartikelen van gemaakt die weliswaar niet zo ‘fancy’ zijn als de westerse wereld dat graag wil zien, maar het ruimt wel op.

Daarnaast is Zuid-Oost Azië natuurlijk een bron van zoveel ingrediënten die wij allemaal zo heerlijk vinden; in ons eten en in onze persoonlijke verzorging. Die ook weer gebruikt worden voor allerlei producten die hier in Europa gemaakt worden. De mensen daar staan voor een groot deel nog steeds erg dicht bij de natuur en we kijken soms met verbazing naar de kennis die ze hebben en hoe ze die toepassen.

Met kennis van zaken verwonderen we ons vaak over de naar onze mening te hoge prijzen voor die producten waarmee we de uitdaging kunnen aangaan om de natuur weer in balans te brengen. Want dat kan alleen maar als we het met z’n allen doen, niet alleen maar een selecte groep die zich dat kan veroorloven. En dus zijn we hier aangeland; met een mooie collectie die waarachtig ‘schoon’ is en voor prijzen waarbij je een sprongetje van blijdschap wil maken. Mee eens? En we willen je alleen maar overtuigen met onze producten. We gebruiken niet allerlei ‘social proof’ overtuigingstechnieken om je sneller tot kopen te bewegen. Wij hebben geduld, net als de natuur.