WALO wint MVO & Duurzaamheid Award Provincie Zeeland en Contacta 2009!

Bron
Walo

Walo, de totaal-leverancier op het gebied van reinigingssystemen, heeft maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) hoog in het vaandel staan. Eigenaar Dini Lodder ziet het dan ook als een kroon op haar werk dat ze afgelopen woensdag uit handen van Gedeputeerde Marten Wiersma een award ontvingen voor hun inspanningen op dit gebied. De verkiezing van de meest duurzame onderneming in Zuidwest-Nederland was uitgeschreven door de Provincie Zeeland in samenwerking met de B2B-beurs Contacta. Tijdens de Contacta presenteerde Walo tevens de meest inventieve oplossing op het gebied van afval en recycling. Ook Walo was vertegenwoordigd op deze beurs, die deze week plaatsvond in de Zeelandhallen in Goes.

Dini Lodder en het team van Walo trachten MVO zo veel mogelijk toe te passen in de gehele bedrijfsvoering. Dat begint al bij de samenstelling van het productgamma. In samenwerking met Tennant, het welbekende merk voor veeg- en schrobmachines, wordt steeds gezocht naar innovaties die de milieubelasting verminderen zonder concessies te doen op de kwaliteit. Een van de laatste ontwikkelingen op dat gebied is de echo-technologie. Schrobmachines die werken volgens deze technologie gebruiken geen chemie en het gebruik van water wordt met 70% terug gebracht. Het water in de machine wordt voorzien van zuurstofhoudende luchtbelletjes en vervolgens elektrisch geladen. Hierdoor wordt het net zo effectief als gangbare chemische reinigingsmiddelen. Het grote voordeel is uiteraard dat aan het eind van de rit enkel gewoon kraanwater en vuil overblijven en geen chemische restanten.

“Wat niet minder belangrijk is,” vertelt Cees Lodder, “is de manier waarop je een relatie aangaat met de klant. Wij gaan altijd voor een langetermijnrelatie. Dat vertaalt zich concreet in een goede advisering bij de aankoop van een machine en vervolgens een hoge servicegraad.” Bij alle keuzes die worden gemaakt staat de klant centraal. Cees is er dan ook trots op dat ze nauwelijks klanten verliezen. “Of het nu ’s avonds is of in het weekend, wij zorgen ervoor dat de klant zo snel mogelijk weer kan beschikken over een werkende machine”, aldus Cees.

Share Button