Lof magazine is op zoek naar maatschappelijk bevlogen vrouwen die met hun bedrijf voorop lopen in CSR èn zich op één of andere manier onderscheiden door bijzondere initiatieven of programma’s. Dit kan binnen een grote onderneming zijn, maar net zo goed binnen een MKB-bedrijf en het initiatief of programma kan groot of klein zijn, als het maar structureel en tastbaar is.

CSR (of MVO) is niet meer weg te denken en wordt steeds belangrijker. Zoals bij iedere nieuwe standaard zijn er altijd bedrijven die hierin voorop lopen en als inspiratie dienen voor de rest. Lof wil daarom de vrouwelijke voortrekkers op het gebied van CSR in de spotlight te zetten.

Prijs
Hoofdprijs is een maatwerk workshop MBO van Himmelblau. De top 5 genomineerden mogen bij MVO Nederland deelnemen aan een Master Class naar keuze aan de MVO Academie. De eerste 10 inzenders ontvangen bovendien het boek ‘Vanuit je hart naar succes’ van Lof oprichter Jolanda Holwerda.

Nomineer hier voor de verkiezing CSR Vrouw van het jaar >>

Jury
De jury voor de Verkiezing van de CSR Vrouw van het Jaar en de Maatschappelijk Bevlogen Vrouw van het Jaar bestaat uit:

. Muriel Arts, Voorzitter NIMA
Co-director en mede oprichter SEAL Institute, co-director Global Leaders Aacdemy, Voorzitter Nima en Commissaris/toezichthouder. Zowel SEAL institute (Sustainable Enterprises through action learning ism Nyenrode) als Global Leaders Academy zetten zich in voor duurzame ondernemingen en duurzame leiders. Muriel is gespecialiseerd in – duurzame – marketing & leiderschap, business strategie en – sociale – innovatie. en ze heeft uitgebreide ervaring in verschillende leidinggevende Marketing, Business Development en Innovatie rollen in het internationale bedrijfsleven bij Unilever, Grolsch, Talpa en KPN. In 2007 heeft ze Charter Talent naar de Top mede-opgericht, het Nederlandse initiatief voor meer vrouwelijk talent aan de top in Nederland

. Willem Lageweg, Directeur MVO Nederland
Zijn motto ‘Be the change you want to see in business’ is niet bedoeld als spraakmakende oneliner, maar een motto wat Willem Lageweg serieus neemt en naleeft. Hij is sinds 1 april 2006 directeur van MVO Nederland, de nationale kennis- en netwerkorganisatie voor maatschappelijk verantwoord ondernemen. Vanaf 1996 is hij nauw betrokken bij allerlei MVO-initiatieven, zowel bij de Rabobank (tot 2006) als in diverse nationale en internationale netwerken op dit gebied. Willem was voorheen voorzitter van het Social Venture Network, oprichter/bestuurslid van Samenleving & Bedrijf, lid van de rondetafel van Amnesty International en lid van de programmacommissie van CSR Europe.

Vandaag de dag is Willem lid van de SER-commissie Internationaal MVO en voorzitter van de stichting Women on Wings. Ook maakt hij deel uit van de raad van toezicht van Forum, het nationale kennisinstituut op het gebied van multiculturele vraagstukken.

. Sophie Vossenaar, Partner Himmelblau
Partner bij MBO-adviesbureau Himmelblau. Himmelblau zet zich in met veel passie in voor maatschappelijk betrokkenheid en verbindt MKB-bedrijven op een professionele manier met goede doelen. Door kennis en praktijkervaring in beide werelden creëert Himmelblau verbintenissen die maximaal rendement opleveren voor de ontvangers van het ideële doel en het bedrijf dat de bijdrage levert.

Voorheen was Sophie partner bij sociaal investeringsbedrijf Goodwell Investments naast een actieve rol in de goede doelen wereld bij kinderhulporganisatie Net4kids en Stichting Zwerfjongeren Nederland. Daarvoor werkte Sophie bijna 20 jaar bij KLM, waarvan de laatste 8 jaar als Manager Inflight Entertainment & Communications. Als bestuurslid van de Vereniging van Vermogensfondsen FIN is ze nauw betrokken bij de sector Filantropie. Ze is moeder van twee dochters.

. Jolanda Holwerda, Oprichter en Directeur Lof Media
Jolanda Holwerda is oprichter en directeur van Lof Media en veelgevraagd nationaal- en internationaal spreker over het thema ‘werk en gezin’. Keywords: het nieuwe werken, diversiteitsbeleid, empowerment van vrouwen en veelvoudige ambities.

Het decembernummer van Lof, dat staat in het teken van zingeving en bevat een special over corporate social responsibility. Een prachtig umfeld om uw organisatie in the spotlight te zetten en anderen te inspireren!