Laadpaal onvindbaar. Een stopcontact achter slot en grendel. Of een paal die na 10 pogingen nog niet werkt. Voor EV-rijders is stekkerstress op reis een van de weinige nadelen van elektrisch rijden. Met de boekingssite SleeperCharger is paniek over een lege accu op bestemming verleden tijd. Het is de eerste plek waar EV rijders door heel Europa kunnen kiezen uit 60.000 hotels met gegarandeerd een laadpaal binnen 250 meter.

Hoezo gegarandeerd een laadpaal binnen 250 meter? Bij boekingssites valt toch een simpel vinkje te zetten voor “auto opladen bij accommodatie”? Deze informatie wordt echter gebaseerd op wat het hotel zelf aangeeft. Uit een verkenning door SleeperCharger blijkt dat 40% van de opgegeven stroompunten op locatie niet werkt of niet voldoet.

10.000 hotels met een eigen laadpaal. 50.000 hotels met een paal binnen 5 minuten.

SleeperCharger werkt samen met Expedia Group en biedt aan EV rijders 10.000 zakenhotels, recreatiewoningen en bijzondere accommodaties aan met een laadpaal. Net zoals mensen gewend zijn bij Expedia biedt SleeperCharger reviews, scores en alle faciliteiten aan. Daarnaast heeft SleeperCharger alle openbare toegankelijke laadpalen binnen 250 meter gekoppeld aan beschikbare hotels en accommodaties. Hierdoor komen via SleeperCharger.com 50.000 extra hotels beschikbaar.

Persoonlijke frustraties reden voor start bedrijf

Achter SleeperCharger staan twee gedreven ondernemers met een missie, namelijk Andrew Morten en Victor van Tol. Andrew Morten richtte eerder de reisondernemingen TravelEssence, Little America op, als ook Downunder en America travel specialists. Zijn ondernemingen zijn internationaal actief in de Benelux, het Verenigd Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Victor van Tol is onder andere de oprichter van SnappCar, het grootste autodeelplatform van Nederland. Binnen SleeperCharger bundelen zij hun kennis, ervaring en netwerk in de werelden van duurzaam reizen en mobiliteit.

– Andrew boekte een accommodatie in Vosage National Park in Frankrijk. Deze zou een laadpaal aanbieden. Het was echter een 240v stopcontact. Vervolgens sloegen de stoppen door en was er geen stroom meer.

– Victor kende problemen met laadpalen die er niet waren of werkten tijdens een weekend wintersport in Winterberg. Na een kapotte laadpaal strandde hij met een praktisch lege accu bij de gratis laadpaal van de Lidl, oftewel een veredeld stopcontact die vervolgens bezet bleek te zijn.