Daarnaast nemen Avery Baker (Executive Vice President Tommy Hilfiger), Steve Howard (CEO The Climate Group), Peter ter Kulve (Senior Vice President Unilever Ice Cream), John Thackara (Directeur Doors of Perception), Liesbeth van Tongeren (Algemeen Directeur Greenpeace Nederland) en Eckart Wintzen (Oprichter Ex’tent Green Venture Capital) plaats in de jury. Deze is samengesteld uit personen die allen zijn betrokken bij groene initiatieven en/of hun sporen hebben verdiend op zakelijk vlak. Gezamenlijk bepalen zij op 29 september 2007 wie de winnaar is.

De PICNIC Green Challenge daagt creatieve en innovatieve geesten uit om een concrete bijdrage te leveren aan het terugdringen van klimaatveranderingen. Iedereen met een goed idee voor een product/dienst, dat het broeikaseffect op een consumentvriendelijke wijze kan terugdringen én bijdraagt aan een duurzame levensstijl, kan deelnemen. Alle inzendingen moeten worden onderbouwd met een concreet plan om het idee binnen twee jaar op de markt te brengen.

€ 500.000 voor de winnaar

De Nationale Postcode Loterij stelt € 500.000 beschikbaar voor de uitvoering van het winnende plan. Bovendien krijgt de winnaar deskundige coaching van topmensen uit de zakenwereld en een lijst met potentiële afnemers.

Inschrijven tot 30 augustus

De inschrijvingstermijn sluit op 30 augustus 2007. Uit de inzendingen maakt de prejury een voorselectie van drie tot vijf finalisten. Deze genomineerden presenteren hun idee op 29 september tijdens PICNIC ’07 aan de jury. De prejury bestaat uit Emily Farnworth (Leadership Group Manager The Climate Group), Bruno Giussani (schrijver, ondernemer), Joris Krüse (Executive Creative Director Media Republic), Jeffrey Prins (Programmamanager Duurzame Ontwikkelingen Stichting DOEN), Femke Rotteveel (Coördinator Toewijzingen Nationale Postcode Loterij) en Marleen Stikker (Medeoprichter PICNIC).

http://greenchallenge.picnicnetwork.org

Op de website wordt de Green Challenge beschreven en staan de criteria waaraan de inzendingen moeten voldoen.

Partnerschap PICNIC en Nationale Postcode Loterij

De Nationale Postcode Loterij zet zich in voor een groene en rechtvaardige wereld en is samen met PICNIC initiatiefnemer van de PICNIC Green Challenge. Beide organisaties zijn van mening dat de wereld innovatieve ideeën nodig heeft om aantrekkelijke producten en diensten te realiseren voor een milieuvriendelijker levensstijl. De PICNIC Green Challenge verwacht via het netwerk van PICNIC een creatieve groep mensen aan te spreken. De Postcode Loterij levert een inhoudelijke bijdrage middels het netwerk van haar 53 goede doelen en financiert daarnaast de geldprijs voor de uitvoering van het beste idee.