Onlangs stonden de oprichters van BGifts, Jonas van West en Floris Zevenbergen, opnieuw met hun eigen stand op de tweede editie van de B For Good Leaders Summit 2023 in Amsterdam. Naar eigen zeggen was het een conferentie die de ondernemers enorm aan het hart ligt vanwege het toekomstgerichte, unieke karakter van de summit waar meer dan 1,200 B Leaders, CEOs en bedrijven uit de hele wereld op af kwamen om geinspireerd te worden, elkaar te ontmoeten en nieuwe samenwerkingen te bedenken, uiteraard allemaal op het gebied van duurzaamheid.

Het was voor Jonas en Floris de tweede keer dat ze aanwezig waren bij de B For Good Leaders Summit en opnieuw waren ze mega enthousiast over de organisatie, de deelnemers en sprekers. Floris: “Er hangt een super goede, en positieve sfeer en je merkt direct dat iedereen die aanwezig is een verschil wil maken en open staat voor nieuwe samenwerkingen”.

BGifts had een eigen stand waar alle deelnemers de mogelijkheid kregen om hun eigen goodiebag samen te stellen met uitsluitend B Corp gecertificeerde producten. Jonas: “Het is grappig om te zien dat relatief veel deelnemers onze merken en producten waar we mee samenwerken al kennen, en tegelijkertijd waren er ook veel mensen die bijvoorbeeld nog nooit van Secrid of Naif hadden gehoord en dat is precies waarom wij daar staan: wij zijn een soort ambassadeur van onze partners en vertellen de unieke verhalen achter de producten”.

Het feit dat BGifts als enige relatiegeschenkenaanbieder van NL uitsluitend samenwerkt met B Corp gecertificeerde merken maakt indruk bij deelnemers en maakt het een unieke propositie. Floris: “Je merkt dat het aanslaat en dat mensen het leuk vinden; het zijn namelijk allemaal unieke producten en merken met een verhaal die op een bepaalde manier geproduceerd worden die net wat anders is dan andere producten die doorgaans worden aangeboden als relatiegeschenk, zoals een fles wijn, kaas of notitieboek”.

De afgelopen 1,5 jaar is BDeals, zoals het bedrijf eerst heette, hard gegroeid en getransformeerd tot het BGifts van vandaag. Tegelijkertijd is er relatief weinig veranderd sinds de oprichting in 2022 geeft Jonas aan. Jonas: “Vanaf het begin hebben wij ervoor gekozen om enkel samen te werken met B Corp gecertificeerde merken, om een stukje duurzaamheid en transparantie te kunnen waarborgen, aan onszelf, maar zeker ook aan onze klanten en de eindgebruiker. Je merkt dat B Corps steeds populairder worden en dat er ook steeds meer vraag is naar onze propositie. Iedere maand melden nieuwe bedrijven zich om partner te worden en om deel uit te maken van onze giftboxes en goodiebags. Fantastisch toch?”

Sinds kort is BGifts zelf ook B Corp gecertificeerd en daar zijn de heren zelf ook erg trots op. Floris: “Het voelt een beetje als een bekroning op je werk en het kon ook bijna niet anders als je als bedrijf zelf alleen maar met B Corps samenwerkt – maar toch blijft het spannend en is het een langduring proces dat veel tijd kost, dus we zijn super blij nu zelf ook B Corp te zijn.

Tot slot gelooft BGifts klaar te zijn voor de toekomst en zijn de ondernemers op zoek naar partners om verder uit te breiden binnen Europa en staan Jonas en Floris altijd open voor nieuwe samenwerkingen en willen ze bekender worden bij het grote publiek. Floris: “We zouden het fantastisch vinden om een aantal grotere kansen aan te grijpen en met grotere spelers samen te werken, zoals bijvoorbeeld de pakketten van de postcodeloterij of vriendenloterij te verzorgen of een aantal overheidsbestedingen van ministeries te winnen”.