Waar veel ondernemers in hun greep worden gehouden door het COVID-19 (Corona) virus, gaat ondernemer Teun van Stoov® warmtekussens de uitdaging aan door te starten met een nieuwe crowdfunding-campagne na het grote succes van het afgelopen jaar. Een gedurfde keuze, maar het vertrouwen is er bij hem en zijn investeerders.

Stoov® groeit.

Het duurzame bedrijf uit Nederland bestaat sinds 2014 en is in de afgelopen twee jaar twee keer verdubbeld in productie en omzet naar een omzet van 1.3 miljoen euro. Met de infrarood warmtekussens en dekens is Stoov® een voorloper op het gebied van energiebesparende lokale verwarming.

Niet alleen in omzet groeit Stoov® door, maar ook het team wordt uitgebreid. Een unieke samenwerking is
geboren uit de Corona-crisis. Een bevriende ondernemer met een koffiecateringbedrijf kon geen werk meer
bieden aan haar werknemers. De twee vaste werknemers zijn sinds deze week aan de slag bij Stoov® om het
groeiende bedrijf te ondersteunen op customer service en marketing. Een ongebruikelijke samenwerking, maar deze moeilijke tijden haalt bij vele ondernemers de creativiteit en humaniteit naar boven. Door samen te werken en elkaar te helpen kom je ook samen positief uit de crisis.

De Crowdfundingcampagne nu live.

Om de groei te financieren, start Stoov® vandaag haar tweede crowdfundingcampagne op het platform van Oneplanetcrowd. Het doel is ambitieus, tussen de €400.000 en maximaal €850.000 maar niet onmogelijk, zo denkt Teun. “de vorige crowdfundingcampagne van €250.000 euro was binnen 24 uur vol. Deze lening hebben we vervroegd binnen één jaar kunnen afbetalen uit extra omzet”, vertelt hij. Dat schept vertrouwen voor de toekomst en is een goede motivatie om, zelfs in deze tijd, een nieuwe crowdfunding te starten.

Bij de livegang stond de teller direct op €50.000. Investeerders krijgen 7% rente waarvan 1,5% in duurzame warmteproducten voor een lening van 4 jaar.

Over Stoov®

Stoov® is ontstaan in 2014 nadat oprichter Teun van Leijsen na jarenlang succesvol in het bankwezen te hebben gewerkt, besluit het roer om te gooien. Hij en zijn vrouw zijn echte buitenmensen, maar toch ziet hij haar buiten vaak koukleumen. De oplossing is het stijlvolle en duurzame infrarood warmtekussen waarmee Stoov® bekend is geworden.

Het infraroodsysteem verstopt in de kussens verwarmd de gebruikers waardoor de verwarming in huis een stuk lager gedraaid kan worden. Daarnaast zijn de kussens en dekens van uniek design met een eigentijdse uitstraling en gemaakt van zo veel mogelijk gerecyclede onderdelen.

In 2019 introduceerde de Nederlandse producent de innovatieve USB magnetische oplaadkoppeling en nieuwe warmteproducten zoals een kruik (Homey) en een stoelverwarming (Big Hug). Het bedrijf heeft sinds de oprichting meer dan 35.000 producten verkocht. Meer dan de helft van de omzet komt inmiddels uit het buitenland.