Lightyear heeft een pre-order overeenkomst getekend met Arval, Europa’s nummer 1 multibrand leasemaatschappij en belangrijke speler in duurzame mobiliteitsoplossingen, eigendom van de BNP Paribas Groep. De pre-order omvat 10.000 stuks van Lightyear 2, het toegankelijke model voor de massamarkt van het Nederlandse hightech bedrijf dat ’s werelds eerste elektrische auto op zonne-energie produceert. Hiermee heeft het bedrijf een nieuwe mobiliteitspartner voor zakelijke klanten en consumenten om zonne-elektrische mobiliteit te ervaren in Arval’s belangrijkste markten in Europa. Het totaal van Lightyear 2 pre-orders van B2B-partners overschrijdt nu 21.000 stuks, wat overeenkomt met een omzet van bijna €840 miljoen. Dit nieuws komt nadat Lightyear eerder deze maand de Lightyear 2-wachtlijst heeft geopend voor consumenten om voorrang te krijgen in het pre-order proces later dit jaar.

Een partnerschap gebaseerd op gedeelde waarden

Zowel Arval als Lightyear hebben wederzijdse ambities op het gebied van duurzame mobiliteit. Zo ondersteunt deze partnerschap niet alleen Lightyear’s intrede op de Europese markt in 2023/’24, maar ook daarbuiten. “De technologie van Lightyear is bewezen, betaalbaar, milieuvriendelijk en vormt een geweldige aanvulling op ons wagenpark”, zegt Alain van Groenendael, voorzitter en CEO van Arval. “Onze ambitie is om tegen 2025 700.000 elektrische voertuigen te leasen als onderdeel van onze wereldwijde vloot, en we kijken ernaar uit om 10.000 Lightyear 2-auto’s te verwelkomen. De Lightyear 2-auto’s gaan ons helpen dat doel te bereiken en, nog belangrijker, onze klanten verder ondersteunen met een optimale oplossing voor hun energietransitiebehoeften en de infrastructuuruitdaging in Europa.”

Schone mobiliteit voor iedereen

Lex Hoefsloot, CEO en medeoprichter van Lightyear, zegt: “Naast het aanbieden van onze elektrische auto’s op zonne-energie aan individuele consumenten, speelt Arval een cruciale rol als leasemaatschappij om onze technologie voor zoveel mogelijk mensen beschikbaar te maken. We zijn dankbaar voor hun vertrouwen en hun expertise en internationale aanwezigheid om Lightyear 2 uit te rollen.”

Lightyear 2 belooft te voldoen aan de consumentenbehoeften aan handige oplossingen voor schone mobiliteit, waaronder een zonnedak en zonnekap waardoor de auto de actieradius kan verdubbelen tot meer dan 800 km per lading, en in totaal drie keer minder hoeft op te laden dan een conventioneel elektrisch voertuig. De auto zal voor een prijs van minder dan €40.000 op de markt komen. Nadat Lightyear de haalbaarheid van een elektrisch voertuig op zonne-energie heeft bewezen door zijn eerste model, Lightyear 0, in beperkte aantallen te produceren, is Lightyear 2 de volgende stap van het bedrijf om schone mobiliteit beschikbaar te maken voor iedereen, overal.