De samenwerking tussen Libbey en Rebottled wordt uitgebreid. Na een samenwerking van een jaar hebben ruim 81.000 gebruikte wijnflessen een nieuwe bestemming gevonden door te zijn getransformeerd tot duurzame drinkglazen.

Deze ongekende tijden hebben geleid tot grote uitdagingen voor zowel Libbey als bedrijven wereldwijd. Ondanks deze uitdagende periode, zijn ook betekenisvolle samenwerkingen opgebloeid, en is deze tijd onder andere gebruikt voor het verbeteren van diensten en het herontdekken van innovatieve processen. Een succesvolle reorganisatie heeft Libbey Inc. doen uitgroeien tot een gezond en sterker bedrijf. Libbey blijft voorzien in prachtig glaswerk van hoge kwaliteit en goede service. Hierbij staan het positief bijdragen aan lokale gemeenschappen en aan het milieu hoog in het vaandel.

Libbey Holland heeft zijn jonge scale-up partner geholpen met een nieuwe productuitbreiding voor Rebottled: een whisky tumbler assortiment.

“Het is een geweldige ervaring om gebruikte producten, zoals wijnflessen, nieuw leven in te blazen; het werkt motiverend en geeft allen betrokken bij dit project energie,” zegt Marco van Valburg, Vice President Engineering Libbey EMA. “In het productieproces worden de schoongemaakte flessen doorgesneden door een krachtige laser. Om ze een vlekkeloze en gladde rand te geven, waardoor ze veilig zijn voor de klant om te gebruiken, worden de glazen met vuur gepolijst. Voorheen was het een wijnfles en na dit proces is het een trendy drinkglas geworden.”

Ook Rebottled is geraakt door de pandemie en ondervond de gevolgen van het sluiten van de vele horeca ophaalpunten. Jermain van der Graaf, CEO van Rebottled, liet het hier echter niet bij zitten: “We hebben gekozen van deze tijd gebruik te maken en ons te focussen op de B2B-markt en de overstap naar e-commerce, uit te breiden naar België en Duitsland en nieuwe producten uit te brengen”.

De producten van Rebottled kunnen online worden gevonden en bij verschillende Nederlandse winkels zoals De Bijenkorf en Gall & Gall.