Loop je door de gemiddelde Nederlandse winkelstraat dan vind je hoogstwaarschijnlijk wel een Kruidvat, een Trekpleister of een ICI Paris. Deze succesformules, allemaal onderdeel van het moederbedrijf A.S. Watson, zijn niet meer weg te denken uit het Nederlandse straatbeeld. Het assortiment van het Kruidvat en Trekpleister beslaat ruim 25.000 producten en je raadt het al: deze producten zijn steeds verrassend en altijd voordelig. Maar maakt zo’n gigantisch assortiment duurzaam verpakken (om maar een voorbeeld te noemen) niet een grote en complexe opgave? Over de hele keten valt winst te halen: van duurzame grondstoffen tot het hergebruik van plastic. Maar waar begin je? Hoe maak je als voordeel drogist gezond blijven bereikbaar, toegankelijk en duurzaam? 

Glenn van der Burg gaat in deze aflevering van Impact Radio in gesprek met Leendert van Bergeijk, manager Corporate Social Responsibility bij A.S. Watson en Paulien van der Geest, Expert duurzaam consumeren bij de onafhankelijke voorlichtingsorganisatie Milieu Centraal.

https://soundcloud.com/user-512488185/055-bereikbaar-toegankelijk-en-duurzaam?utm_source=clipboard&utm_campaign=wtshare&utm_medium=widget&utm_content=https%253A%252F%252Fsoundcloud.com%252Fuser-512488185%252F055-bereikbaar-toegankelijk-en-duurzaam