Afgelopen vrijdag zijn tijdens de Nudge Summit de winnaars van de Nudge Global Impact Award 2017 bekendgemaakt. Emily Kennedy (Youth in Agriculture Initiative, Oeganda), Héctor García Montemayor (Heineken, Mexico) en Michiel de Koning (Heroes & Friends, Nederland) ontvingen deze prijs omdat hun projecten de grootste impact hebben op de levens en leefomstandigheden van mensen.

De winnaars zijn alumni van de Nudge Global Impact Challenge, een jaarlijks ontwikkelprogramma over leiderschap, duurzaamheid en impact. De Vrije Universiteit van Amsterdam was als strategisch partner van de Challenge verantwoordelijk voor het meten en monitoren van de impact die de genomineerden realiseren. Een jury met Teresa Fogelberg (Global Reporting Initiative), Philipp Pattberg (Vrije Universiteit Amsterdam), Joyeeta Gupta (Universiteit van Amsterdam) en Ralien Bekkers (NDC Partnership, Washington) selecteerde de drie winnaars uit zes finalisten.

Jan van Betten, de oprichter van Nudge: “De Nudge Global Impact Award is een blijk van erkenning voor de plannen van onze deelnemers en een stimulans om de beoogde impact te creëren. Met de projecten van Nudge willen we voor een positieve verandering zorgen in de levens van één miljard mensen. Dat doen we samen met onze partners, supporters en uiteraard onze deelnemers, de jonge vrouwen en mannen die de toekomstige leiders in duurzaamheid vertegenwoordigen. De Nudge Global Impact Challenge helpt ze om de wereld ten goede te veranderen.”

De winnaars van de Nudge Global Impact Challenge 2017 zijn Erin Groot-Hermsen (Unilever), Anacelle Bautista (PeoplePods Dormitories, Filippijnen, wild card deelnemer) en Sabine Oudt (ABN AMRO). Alle 90 deelnemers van 30 multinationals zoals Unilever, Heineken, Danone, Ferrero, Aegon, FrieslandCampina, Philips en ABN AMRO gingen de uitdaging aan om een praktisch inzetbaar plan met wereldwijde duurzame impact te maken. De drie winnaars van de Challenge reizen in mei 2018 op uitnodiging van Reward Partner Ferrero naar Georgië (Eurazië) om hun leiderschapsvaardigheden in te zetten voor een duurzaamheidsproject.

Call to action

Nudge ziet jonge leiders als de sleutel tot een duurzame toekomst. Het roept daarom bedrijven uit alle delen van de wereld op om hun jonge professionals deel te laten nemen aan de Nudge Global Impact Challenge. De Support Partners van Nudge leveren hun bijdrage door jong toptalent uit alle delen van de wereld bijeen te brengen en ze de kennis, hulpmiddelen en het vertrouwen te bieden om te innoveren en positieve verandering te creëren. Aanmelden voor de Nudge Global Impact Challenge kan via deze website van Nudge.

Over Nudge

Het in 2010 opgerichte Nudge is een B Corp gecertificeerde ‘social enterprise’ die een duurzame samenleving nastreeft. Het brengt mensen en organisaties met elkaar in contact via haar online platform ter ondersteuning van bottom-up initiatieven die een blijvende positieve bijdrage aan onze maatschappij leveren. Daarmee biedt Nudge perspectieven voor het ondernemen van actie die voor iedereen toegankelijk zijn. Nudge nodigt iedereen uit om een positieve bijdrage aan de samenleving te leveren. Meer dan 60.000 mensen en 300 organisaties in Nederland zijn lid van het Nudge netwerk, en deze aantallen groeien met de dag.