Zeven duurzaamheidsboeken op longlist voor ‘Managementboek van het Jaar 2018’

De jury heeft de longlist bekend gemaakt met managementboeken voor de verkiezing van ‘Managementboek van het Jaar 2018’. De jury heeft meer dan 200 boeken gelezen. Uit de longlist van 54 boeken worden de vijf boeken op de shortlist geselecteerd. Er staan maar liefst 7 duurzaamheidsboeken op deze lijst!

De genomineerde boeken voor de titel Managementboek van het Jaar 2018 worden op 27 maart bekend gemaakt.

De volgende duurzaamheidsboeken staan op de longlist:

Duurzaamheid in de boardroom
Wouter Scheepens helpt bestuurders en commissarissen om duurzaamheid in hun organisatie te verankeren. In dit boek deelt hij zijn kennis.
Échte winst
‘Échte winst’ is hét boek voor iedereen die met een organisatie of onderneming meer maatschappelijke impact wil bereiken.
Eeuwige winst
Wat als het allemaal zonder grondstoffen moet? Een wake-upcall voor ondernemers Steeds meer beschouwen we de idee van de circulaire economie als noodzakelijk voor een leefbare toekomst.
 
Ondernemen voor transitie
Dit boek introduceert de transitieaanpak als manier om ruimte te maken voor fundamentele verandering.
Route Circulair
Een boek om te informeren en inspireren, maar bovenal een boek om organisaties aan te moedigen om de stap te zetten van ‘praten’ naar ‘doen’ in de circulaire economie.
Sterke merken, betere wereld
Sterke merken, betere wereld laat zien hoe marketing en mvo steeds meer naar elkaar toe groeien.
‘Transities van sectoren’ geeft handvatten om nieuwe wegen in te slaan. In de overgang naar een duurzame samenleving zijn technische oplossingen meestal wel te bedenken.

 

 

Share Button