De strategie van slim ontwerp wordt ook toegepast bij een groot aantal andere merken en verpakkingen van Coca-Cola. Zo kent de nieuwe, speciaal vorm gegeven halve liter Aquarius fles een afname in gewicht van 19%. De 0,2 liter glazen horeca fles zal van 372 naar 309 gram gaan, tevens een gewichtsafname van 17%. Daarnaast zullen de verpakkingen van Nestea en Chaudfontaine lichter worden. De innovaties hebben betrekking op investeringen in zowel het ontwerp van de fles en de dop als op de lijnen in de fabriek in Dongen. Al deze aanpassingen zijn een volgende stap om steeds duurzamer te produceren.

Waardevol (her)gebruik
Coca-Cola ziet de verpakkingen niet als afval maar als waardevolle grondstof voor hergebruik. Dankzij slim ontwerp zorgt Coca-Cola voor lichtere verpakkingen, recycling en hergebruik van grondstoffen. Hierdoor wordt het milieu minder belast terwijl de verpakking wordt geoptimaliseerd.

Verpakkingen `

Een belangrijk onderdeel van – de ervaring van – het Coca-Cola product is de verpakking. De drie belangrijkste verpakkingsmaterialen voor Coca-Cola zijn glas, staal en PET (kunststof). De verschillende soorten verpakkingen zorgen ervoor dat onze producten onder de juiste omstandigheden, in verschillende portiegroottes en voor vele gebruiksmomenten beschikbaar zijn. Verpakkingen zijn belangrijk voor het kwaliteitsbehoud van de producten en zijn een goed middel om met de consument te communiceren.