Bavaria lanceert vandaag voor de tweede keer haar duurzaamheidsverslag op het online platform www.bavaria.com/duurzaamheid. Vorig jaar besloot Bavaria om alle informatie met betrekking tot activiteiten rondom duurzaamheid in een digitale omgeving toegankelijk te maken. Vanaf vandaag zijn alle activiteiten uit het afgelopen jaar (2014) te vinden op de website. Tegelijkertijd met de nieuwe inhoud van de website wordt ook de hashtag #ikbrouwmee weer volop in gebruik genomen. Daarmee wil de Brabantse brouwer consumenten en andere stakeholders oproepen om mee te denken over kansen en dilemma’s waar Bavaria mogelijk een rol in kan spelen.

Jan-Renier Swinkels, directievoorzitter van Bavaria, licht toe: “Met de lancering van het online platform in 2014 hebben we een basis gelegd om nog beter in contact te blijven met onze stakeholders. We hebben ontzettend mooie reacties gekregen van mensen die met ons hebben meegedacht. Dit varieerde van het maken van vierkante flesjes tot het bouwen van lokale brouwerijen in ieder dorp. Alle ideeën zijn bekeken, overwogen en alle personen die een idee aangedragen hebben hebben van ons uiteraard een reactie gehad. Het doet ons deugd dat we samen met onze omgeving kunnen brouwen aan de toekomst.“ Swinkels vervolgt: “Dit jaar hebben we het platform weer voorzien van nieuwe verhalen, zoals bijvoorbeeld de bouw van onze brouwerij in Ethiopië maar ook lokale projecten zoals Boer Bier Water. Ik ben blij dat we iedereen een kijkje kunnen geven in onze activiteiten rondom duurzaamheid. We proberen al meer dan 300 jaar onze brouwerij en onze omgeving net een beetje mooier door te geven aan de volgende generatie. Daarbij zijn eenieders ideeën van harte welkom.”

Vanaf vandaag zijn alle verhalen over duurzaamheid in 2014 gebundeld op www.bavaria.com/duurzaamheid. Op het platform kan op een interactieve manier kennis gemaakt worden met de duurzaamheidsfilosofie van Bavaria. Het totale duurzaamheidsverslag kan uiteraard ook in PDF gedownload worden. Via de hashtag #ikbrouwmee wordt op Twitter verder gepraat over toekomstige kansen en dilemma’s voor wat betreft duurzaamheid.

Over Bavaria N.V.

Bavaria heeft als onafhankelijke familiebrouwerij een unieke positie op de internationale biermarkt. Al zeven generaties lang wordt het bedrijf geleid door de familie Swinkels. Doordat het bedrijf beschikt over twee eigen mouterijen is het gehele brouwproces nog in eigen beheer. Bavaria is de enige grote brouwer in Nederland die haar bier brouwt met zuiver natuurlijk mineraalwater uit eigen bronnen. Dit kenmerkt de belangrijkste filosofie van Bavaria: een constante hoge kwaliteit van haar bieren. Van de bijna 6 miljoen hectoliter bier die de in Brabant gewortelde bierbrouwerij jaarlijks produceert, is 65% bestemd voor de buitenlandse markt. Inmiddels genieten meer dan 120 landen van Bavaria bier.

Royal HaskoningDHV heeft Bavaria wederom geadviseerd bij de totstandkoming van het duurzaamheidsverslag.