Duurzaamheid blijft een belangrijk thema en dat zal de komende jaren ook zo blijven. Je kunt als bedrijf kijken welke duurzame stappen je nog kunt zetten. Denk daarbij aan het besparen van energie, het scheiden van afval of het inkopen van duurzame producten. En waarom zou je het niet naar buiten brengen dat je veel waarde hecht aan duurzaamheid? Met behulp van duurzame marketing zorg je voor niet alleen voor naamsbekendheid, maar laat je ook zien dat je waarde hecht aan het klimaat. Maar hoe doe je dat? In dit artikel geven we 5 praktische tips voor duurzame marketing.

1.   Bedenk een duurzame campagne

Maakt je bedrijf gebruik van duurzame verpakkingen? Verkoop je duurzame producten? Of heb je een andere duurzame boodschap? Bedenk wat je boodschap is en hoe je dit naar buiten toe gaat brengen. Denk aan een nieuwsbericht op de website, posts op social media of advertenties in Google.

2.   Start een duurzame actie

Kijk of je duurzame acties kunt bedenken voor je bedrijf. Doneer bijvoorbeeld een bepaald percentage van de bestellingen aan een duurzaam doel. Of ga samen met je medewerkers opruimen tijdens World Cleanup Day. Breng deze acties ook naar buiten met een duurzame campagne.

3.   Bestel duurzame relatiegeschenken

Er zijn inmiddels veel duurzame alternatieven voor relatiegeschenken. Denk aan relatiegeschenken van duurzame materialen zoals bamboe, kurk, rPET of tarwestro. Deze duurzame relatiegeschenken kun je laten bedrukken met je logo, waardoor ze meteen zorgen voor een stukje duurzame marketing.

4.   Deel waterflessen uit

Een voorbeeld van een duurzaam relatiegeschenk of promotiemiddel is een waterfles. Waterflessen verminderen namelijk het gebruik van eenmalige plastic flesjes. Laat de waterflessen bedrukken met logo en ze zorgen voor reclame in de sportschool, in de trein en op vele andere plekken.

5.   Communiceer je duurzame visie

Heeft jouw bedrijf een duurzame visie? Zorg er dan voor dat je deze op de juiste manier communiceert. Dit kun je bijvoorbeeld op de website doen, maar ook intern richting je medewerkers. Zij kunnen het duurzame verhaal weer verder vertellen.

Met behulp van de bovenstaande praktische tips kun je aan de slag met de duurzame marketing voor jouw bedrijf. Draag een steentje bij aan het milieu én laat dit zien aan de wereld!