Leiders uit de hele wereld komen in Nederland bijeen voor de tiende editie van Nudge Global Impact Challenge. Het thema dit jaar: Sustainability: The Human Factor. 100 jonge professionals nemen een jaar lang deel aan dit levensveranderende leiderschapsprogramma, over duurzaamheid en het creëren van impact. Zij vertegenwoordigen organisaties als Heineken, Ferrero, Gruppo Mondadori, Arla, Schiphol, FrieslandCampina, Pon, Achmea, Toyota Material Handling, Philips, het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en ABN AMRO.

Het hoogtepunt van het programma is een driedaagse leerervaring die o.a. bestaat uit coaching, keynote speeches, teamwork, workshops, friendly consulting en diverse netwerkmogelijkheden (21 t/m 23 oktober). Nudge wil de nieuwe generatie leiders in alle sectoren van de samenleving helpen hun focus op duurzaamheid te versterken en voor werkelijk duurzame impact op de wereld te zorgen.

Nudge Global Impact Awards, Vredespaleis Den Haag, dinsdagavond 22 oktober

De Nudge Global Impact Awards worden op 22 oktober in het Vredespaleis uitgereikt en vormen het hoogtepunt van de Nudge Global Impact Challenge. Deze prijs is een blijk van erkenning voor alumni die voor duurzame impact hebben gezorgd binnen hun organisatie, land of netwerk. Huidige en toekomstige leiders krijgen tijdens deze avond de gelegenheid om van gedachten te wisselen en samen verandering daadwerkelijk in gang te zetten. De keynote wordt verzorgd door professor Jack Sim uit Singapore. Hij legt uit hoe hij een wereldwijde beweging in het leven riep die het thema van toiletten en sanitair uit de taboesfeer haalde en omvormde tot een geliefd media onderwerp. Hij bewoog 193 lidstaten van de Verenigde Naties ertoe om de dag van oprichting van zijn World Toilet Organisation uit te roepen tot officiële World Toilet Day (19 november).

De Nudge Global Impact Award

Nudge richt zich louter op het realiseren van werkelijke, meetbare impact. Om deze reden is het een samenwerking aangegaan met de afdeling Environmental Policy Analysis van de Vrije Universiteit Amsterdam voor het beoordelen van de impact die de deelnemers realiseren. Op basis hiervan werden zes finalisten aangewezen. Teresa Fogelberg, de voormalige deputy chief executive van het Global Reporting Initiative (GRI), zal de Nudge Global Impact Awards overhandigen aan de drie winnaars. Deze prijzen vormen een blijk van erkenning van de positieve impact die het Sustainability Impact Plan van de deelnemers op de maatschappij en de wereld heeft gehad.

Jan van Betten, de oprichter van Nudge: “Bij Nudge draait alles om impact. De Nudge Global Impact Challenge biedt jonge professionals en hun organisaties een instrument om voor verandering te zorgen en impact te creëren. Bijdragen aan positieve veranderingen in de levens van een miljard mensen en wereldwijde problemen aanpakken — kan dat als je 23 jaar oud bent? Jazeker. Dat is mogelijk als je weet hoe je je organisatie kunt aanzetten tot ‘doing business for good’. Nudge heeft oog voor de wereldwijde impact die onze alumni creëren, en het is tijd om hen daarvoor te belonen.”

Partners van de Nudge Global Impact Challenge zijn: AsianNGO, B Lab Europe, Freshfields, Global Shapers, Heineken International, IndiaConnected, LeaderScope, Netvlies, OPEN (One Planet Education Networks), Seedlink, VU University Amsterdam en Wageningen University & Research.