Vanmiddag is in Rotterdam Dif-rapport # 1 gepresenteerd door Dif Media Foundation aan de oprichters, supporters en teamleden. Dif is een wereldwijde queeste gestart naar de top 1000 innovators die een oplossing hebben voor een van de Sustainable Development Goals 2030 (SDG’s). Dif Report # 1 is een uitgebreide versie van het ‘nulnummer’ dat op het 17de Nationaal Sustainability Congres werd gelanceerd door Hugo von Meijenfeldt, Coördinator Nationale Implementatie Global Goals.

Het eerste exemplaar is – als introductie – gratis beschikbaar voor lezers over de hele wereld. Na het downloaden van de app Difreport in Google Play Store of de Appstore kunnen (gebruikmakend van de couponcode FREE#1) meer dan 40 artikelen, video’s en animaties gedownload worden.

Thema van het eerste nummer is: ‘Beat the desert’. Bijna een derde van de wereld is bedekt met ‘dode’ aarde, waaronder onvruchtbaar land, eindeloze zandvlakten, verwoeste bossen en geërodeerde bergen. Veel van deze kunnen worden omgezet in groene paradijzen en voldoende voedsel produceren voor de huidige en toekomstige generaties van de wereld. Daarnaast behandelt het Dif report verschillende andere kwesties zoals kunst, voedsel, biodiversiteit en veel interviews met slimme denkers.

Over het initiatief

Dif is een wereldwijde queeste gestart naar de top 1000 innovators die een oplossing hebben voor een van de Sustainable Development Goals 2030 (SDG2030). Deze SDG’s werden door 195 landen ondertekend en stellen vergaande doelen voor de verduurzaming van de wereld.

De 1000+ innovators zullen voor een periode van drie jaar worden gevolgd in de media van Dif tot zij in november 2020 worden uitgenodigd om op het Dif Event mee te werken aan een blauwdruk voor een betere wereld. Het Dif Event zal november 2020 plaatsvinden in Rotterdam. Ook de 20ste editie van het Nationaal Sustainability Congres zal dan gelijktijdig in dat kader georganiseerd worden in Rotterdam.

Het project is een samenwerking van kunstenaars, journalisten, fotografen en illustratoren die de oplossingen op eigen wijze in Difs media visualiseren en presenteren. Dif gelooft in een symbiose tussen wetenschappers, ondernemers en creatieven om met buiten-de-box- bedachte oplossingen wereldomvattende problemen op te lossen.