De categoriewinnaars van de publieksprijzen ‘ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland’ 2018-2019 en ‘ABN AMRO Webshop Awards’ 2018-2019 zijn bekend. Bijna 215.000 consumenten deden mee aan de stemming. Lidl is winnaar van geworden van de ‘ABN AMRO Retail Sustainability Award’. Zij liet vier andere genomimeerden achter zich: Bever, Lush, Tony’s Chocolonely en Zeeman.

Deze erkenning ontvangt Lidl van vakgenoten en een vakjury die een top 5 van genomineerden heeft beoordeeld. Deze jury bestond uit Henk Hofstede, Sector Banker Retail van ABN AMRO, Alberic Pater, Country Sustainability Manager van IKEA, Mireille van der Sprong, medeoprichter van Bellamy Gallery, Meike Koster, Marketing & Communications Manager van Max Havelaar, Maria van der Heijden, directeur en bestuurslid van MVO Nederland, Evelijn Vissers, Consultant & Trainer Retail van Q&A en Lieke Klerks-Van Delft, Corporate Social Responsibility Manager van Wereldhave.

In het juryrapport wordt Lidl omschreven als een retailer die een voorbeeldfunctie vervult als het gaat om het betaalbaar houden van een duurzaam assortiment. Lidl scoort op alle beoordelingsaspecten een ruime voldoende.

Op de foto: Marlijn Simons-Somhorst (links) en Renée Limpens (fotograaf: Hannie Verhoeven)