Als bestaand lid van het Make Fashion Circular-initiatief van de Ellen MacArthur Foundation sinds december 2020, versterkt Lacoste haar inzet en wordt het merk nu een partner van het netwerk van de Foundation.

De versterking van dit partnerschap getuigt van Lacoste’s wens om een steeds meer verantwoorde en duurzame manier van ontwerpen en consumeren van mode te onderstrepen. Binnen de Ellen MacArthur Foundation en in samenwerking met de andere partners die werken aan de Make Fashion Circular-visie, zet Lacoste zich in voor het implementeren van oplossingen om circulariteit te bevorderen en duurzaam te produceren op wereldwijde schaal.

Dit belangrijke partnerschap maakt deel uit van de Sustainable Elegance-aanpak, het wereldwijde maatschappelijke en milieu-initiatief van Lacoste, waar het huis zich aan gecommitteerd heeft. In lijn met haar aanpak heeft Lacoste zichzelf ambitieuze doelen gesteld voor 2025: de milieu-impact van onze activiteiten minimaliseren, de levensduur van onze producten verlengen en het einde van de levensduur van textielmaterialen beheren.

Deze doelstellingen zijn gebaseerd op 3 belangrijke peilers:
  • De milieu-impact van de producten die we verkopen met 15% verminderen
  • Verdubbeling van de levensduur van ons hele polo-assortiment
  • Zorgen voor een tweede leven voor textielafval en onverkochte goederen

Voor Catherine Spindler, Chief Brand Officer van Lacoste: “Bij Lacoste hebben we altijd kleding en accessoires geproduceerd die ontworpen zijn om lang mee te gaan en we zetten ons dagelijks in voor de duurzaamheid van onze producten. Deze hernieuwde en versterkte inzet voor het Make Fashion Circular-initiatief van de Ellen MacArthur Foundation past daarom goed bij Lacoste. Deze samenwerking bevestigt onze wens om de textielindustrie opnieuw uit te vinden om deze steeds verantwoordelijker en duurzamer te maken.”

Ontdek meer over Lacoste’s duurzame elegantie hier.