Deze maand in ‘Naast Hendrik’ het laatste gesprek in een serie van zes ‘inspiratie interviews’ met duurzame ondernemers. Onze speciale video-reporter Hendrik te Grotenhuis interviewt Bert van Son van Mud Jeans. Deze circulaire ondernemer wil de denim markt transformeren.

Wij gooien meer dan 100 miljoen kilo aan jeans weg per jaar, waarom zouden we daar geen nieuwe van maken. Klanten van Mud Jeans geloven zo erg in het product dat ze de broek na gebruik weer terug sturen, zodat het gerecycled kan worden.

We bespreken het zogenaamde gentlemen’s agreement van Mud Jeans.

En hoe overtuig je (potentiele) klanten om nooit meer broeken te kopen die zijn gemaakt onder slechte omstandigheden in lage lonen landen? Waar alleen maar niet biologisch katoen voor is gebruikt?

Het lijkt niet al te moeilijk maar toch is lang niet iedereen zover, vertelt Van Son mij.

Hoe krijg je investeerders zover om in een impactvolle organisatie te investeren? Waar het niet alleen om dividend uitkeringen gaat maar ook sociale impact die je samen maakt.’ Kijk het interview hieronder.