Webinar ”Waarom u circulair moet ondernemen om toekomstbestendig te zijn’

Kaart wordt geladen...

Datum/Tijd
Date(s) - 27/10/2021
09:30 - 11:00

Locatie
Online webinar


Meld u aan voor het webinar ‘Waarom u circulair moet ondernemen om toekomstbestendig te zijn’ op woensdag 27 oktober 2021.  Dan praten we u bij over waarom het belangrijk is om uw business circulair te maken, zodat deze ook in de toekomst nog blijven bestaan.

Raak geïnspireerd door verschillende experts en ervaren ondernemers. En ontdek waarom specifiek circulair ondernemen uw business gaat helpen.

Als ondernemer stond u door de coronapandemie zeer waarschijnlijk voor nieuwe uitdagingen. Ineens merkte u bijvoorbeeld dat inkoopprijzen stegen. Of dat bepaalde grondstoffen niet meer geleverd werden. En dat zorgde voor vertraging voor uw eindproduct. Hoe bereid u zich dus voor op de toekomst, zodat uw onderneming nét wat beter bestand is tegen onverwachte ontwikkelingen?

Programma

Het webinar vindt plaats op woensdag 27 oktober van 09:30 uur tot 11:00 uur.

  • Opening door Sandra Kolodzinskyi, RVO
  • Erin Troost, vanuit het Versnellingshuis Nederland circulair!
  • Marc van der Heijden, TRIBOO over circulaire inrichting – Massieve meubelpanelen zijn zwaar en bevatten schadelijke stoffen. TRIBOO zag kansen voor een beter paneel. Van afval; van vezels uit karton, oude kleding, melkpakken, stro, hennep en afvalhout.
  • Marcelien Bos – de Koning, Chef de Emission NOC-NSF – ‘Sport has the power to change the world’ – Sport heeft een enorme potentie om bij te dragen aan een duurzamere wereld. Met name omdat sport de halve wereldbevolking kan bereiken. Samen met sporters en vele partners werken we naar een klimaatneutrale en zo mogelijk klimaatpositieve sportomgeving.
  • Aernout Dijkstra – Hellinga, Bugaboo – ‘Hoe Bugaboo zijn wielen circulair laat draaien’ – Wiel kapot of gescheurde bekleding? Alles aan de kinderwagens van Bugaboo is vervangbaar, zodat ze zo lang mogelijk meegaan. Maar, focus niet alleen op de duurzaamheid en milieuvriendelijkheid van je product of dienst. Dit is voor veel mensen geen doorslaggevende reden om het te kopen.
  • Marcelien Bos-de Koning geeft haar reflecties.

Meer informatie/aanmelden

Share Button
0