Ecochain partnernieuws

Sinds de oprichting van Ecochain in 2011 heeft het bedrijf al meer dan een kwart miljoen producten in haar database staan. Het van origine op bouw gerichte softwarebedrijf ziet nu haar klanten snel groeien in de verpakking-, kleding- en meubelindustrie.

Ecochain helpt haar klanten met het berekenen van de ecologische footprint op bedrijfsniveau tot aan product level. Bij een dergelijke analyse wordt er niet enkel gekeken naar de impact van grondstoffen en het productieproces, maar ook naar die van alle toeleveranciers, het verbruik door de gebruiker en uiteindelijk het recycling proces. Dit is nodig om de meest efficiënte keuzes te maken welke leiden tot een lagere milieu impact van het bedrijf.

Daarnaast stelt Ecochain hun klanten in staat een gevalideerde milieuboekhouding op te leveren, iets wat steeds vaker gevraagd wordt door overheden en financiële instellingen.

 

Website

Ecochain.com


Actueel nieuws

Webinar How can my company move towards carbon neutrality?

Measuring, reporting, and managing Greenhouse Gas (GHG) emissions (scope 1, 2, and 3) is becoming more mission-critical for many companies. A good understanding of GHG impacts is, therefore, crucial, as it: 1) Enables companies to thoroughly ...

Lees meer

Ecochain lanceert de Spirit Frontrunner top 40; ‘dit zijn de duurzame voorlopers in de de sterke drank industrie’.

Afgelopen week lanceerde Ecochain met het eerste frontrunner report; ‘Spirits of the Future’ haar nieuwe campagne over de duurzame voorlopers op het gebied van sterke drank. In deze campagne legt Ecochain een focus op de ...

Lees meer

Roel Drost (Ecochain) en Martin de Jong (Empact): Minder keuzestress met impactscenario’s

Veel organisaties hebben een duidelijke visie op duurzaamheid. Maar de dagelijkse realiteit is ook dat strategische, tactische en operationele besluiten alleen financieel benaderd worden. Lastige beslissingen worden vaak vooruitgeschoven omdat er onvoldoende ‘impact’ informatie beschikbaar ...

Lees meer

Dutch Flower Group en Ecochain maken milieu-footprint inzichtelijk

Vanuit grootschalige retailers, zoals supermarktketens en andere formule eigenaren, is er steeds meer vraag naar inzicht in milieu-footprints en overige duurzaamheidsinformatie van bloemen en planten. Dutch Flower Group (DFG) heeft reductiedoelstellingen voor CO2, water en ...

Lees meer

Ecochain lanceert de Ecoscan: een gratis tool om snel inzicht te krijgen in uw bedrijfsfootprint

Vandaag lanceert Ecochain de Ecoscan, haar nieuwe online tool voor het berekenen van de CO2-uitstoot van uw bedrijf. De Ecoscan is gratis en gemakkelijk te gebruiken. Op deze manier hoopt Ecochain de drempel te verlagen ...

Lees meer

 

Meer nieuws vanuit Ecochain