Aldi gaat de komende maanden met melkveehouders en leveranciers in gesprek om de mogelijkheden te onderzoeken voor het verder verduurzamen van zuivelproducten. Hierin worden thema’s meegenomen die benoemd zijn door Milieudefensie, zoals weidegang, lokaal veevoer, grondgebonden melkveehouderij en weidevogelbeheer.

Eline Poels, manager Corporate Responsibility: ‘Aldi ziet dat melkveehouders via verschillende initiatieven al veel doen op het gebied van verduurzaming. Ook wij vinden het belangrijk dat er vervolgstappen worden gemaakt en daarom willen we samen met hen bekijken welke opties er zijn om de productie van melk duurzamer te maken.’

Milieudefensie prijst de aanpak van Aldi Milieudefensie is blij met het initiatief van de supermarkt. Bart van Opzeeland, campagneleider voedsel van Milieudefensie: ‘We waarderen het dat Aldi in gesprek gaat met melkveehouders en leveranciers over duurzame melk. In april 2018 komt Aldi met een plan van aanpak voor verduurzaming van melk.’

Corporate Responsibility Aldi zette in 2017 grote stappen in het verduurzamen van assortiment en bedrijfsvoering. Zo zette de retailer dit najaar in haar 500 winkels alle duurzamere producten in het zonnetje met de campagne ‘Verantwoord Boodschappen Doen’. Daarnaast heeft Aldi aangekondigd te stoppen met de verkoop van de eenmalige plastic tassen en werkt de supermarkt samen met haar telers aan het verduurzamen van aardappelen, groente en fruit.