Het Ministerie van Economische zaken lanceert ieder jaar de nieuwe Transparantiebenchmark waarin de MVO-verslagen van organisaties worden gescreend en beoordeeld op onder meer beleid, strategie, samenhang en ambities. ROCKWOOL behaalde een topnotering met haar uitgekiende MVO strategie waamee zij liet zien niet alleen de daad bij het woord te voegen maar ook hoe zij binnen haar keten partners helpt mee te verduurzamen. Dit gaat niet meer over keurmerken en labels maar over transparantie en een eerlijke bedrijfsvoering. Geen greenwashing dus maar daadwerkelijke impact.

“We zijn erg trots op deze score”, aldus Hannie Stappers, ROCKWOOL Director Public Affairs. “Met deze prestatie bewijst ROCKWOOL MVO serieus te borgen in haar bedrijfsvoering en daarmee een zeer integere en betrouwbare partner te zijn. Er ís een verschil tussen tussen duurzame producten produceren en daadwerkelijk duurzaam zijn. Het staat voor de manier waarop we zaken doen: op een eerlijke en transparante wijze, met respect voor de omgeving waarin we werken en leven. We willen een actieve bijdrage daaraan leveren, vandaar ook de titel van ons MVO-verslag: ‘rebuilding the future’ of wel wat moeten we vandaag anders doen om de wereld van morgen te verbeteren?

Game changer

Met de uitvoering van onze MVO-strategie slaan we een nieuwe weg in, een weg van waarde creatie en daadwerkelijke impact. We helpen onze relaties met best practices en tools om deze transitie daadwerkelijk te kunnen maken. Die transitie begint vandaag! Zowel wij als onze klanten moeten ons bewust zijn van de impact van maatschappelijke trends op ons bedrijfsmodel en onze bedrijfsvoering.

Meer weten over de ROCKWOOL MVO strategie? www.rockwool.nl/mvo