Het boek  ‘Zakendoen in de nieuwe economie’  van Marga Hoek (Directeur De Groene Zaak) is gisteravond tijdens het Managementboekgala in De Rode Hoed verkozen tot Managementboek van het Jaar 2014.

Samen met 4 andere managementboeken was dit boek genomineerd voor de titel.

Zakendoen in de Nieuwe Economie, het auteursdebuut van Hoek, schetst de contouren van een nieuwe, duurzame economie en geeft ondernemers concrete handvatten om die nieuwe economie in hun eigen organisatie handen en voeten te geven. Met verfrissende managementmodellen, best practices uit binnen- en buitenland, de inbreng van bijna dertig wetenschappers en een slothoofdstuk dat ook kinderen aan het woord laat over duurzaam zakendoen is het boek vernieuwend en degelijk tegelijkertijd. Zakendoen in de Nieuwe Economie blaast aloude managementgebieden, met noemers als Financiering, Innovatie, Value Cycle en Klanten op energieke wijze nieuw leven in.

Het juryrapport over Zakendoen in de Nieuwe Economie: Het managementboek van het Jaar gaat voorop in de nieuwe realiteit van ons maatschappelijk-economisch bestel, is tegelijk conceptueel en praktijkgericht, daagt een breed lezerspubliek uit nieuwe wegen in te slaan en is bovendien uitnodigend vormgegeven.

De totstandkoming van het boek, uitgegeven bij Vakmedianet, is uniek te noemen. Maar liefst tweehonderd mensen, van professionals en zzp’ers tot wetenschappers en CEO’s, werkten er in een omvangrijk crowdsourcingstraject aan mee. Ook Prinses Laurentien en haar Missing Chapter Foundation werkten aan de publicatie mee. “Het is geweldig dat dit boek, waaraan zoveel mensen hun bijdrage hebben geleverd, op zo’n manier wordt beloond”, zei Hoek, kort na de uitreiking. “En het bewijst opnieuw dat er in Nederland veel ondernemers zijn die behoefte hebben aan concrete tools om duurzaamheid in hun eigen bedrijfsvoering te integreren. Niet geredeneerd vanuit problemen, maar vanuit business-oplossingen.”

Het boek is hier online te bestellen via Bol.com.

Marga is al weer aan een nieuw boek bezig waarin wereldwijde grote ‘disruptive’ innovaties in beeld worden gebracht. Op het 15de Nationaal Sustainability Congres op 4 november a.s. zal de informatie uit dit nieuwe boek een rol spelen. Thema van het congres is dan namelijk ‘Changing the game with technology’. Marga Hoek zal dan als ‘sidekick’ de mening vragen over dit soort baanbrekende innovaties aan de deelnemers aan een ‘businesstafel’ en een ‘wetenschapstafel’.

Vorig jaar was er ook een MVO-boek genomineerd voor de titel, te weten het boek ‘Duurzaam ondernemen waarmaken’ (Royal HaskoningDHV en EUR).

Blcd2Y0CcAEJPgP